Napis Gwarancja producenta

Klocki hamulcowe komplet BOSCH 0 986 461 764

Klocki hamulcowe komplet - BOSCH 0 986 461 764
Klocki hamulcowe komplet - BOSCH 0 986 461 764 Klocki hamulcowe komplet - BOSCH 0 986 461 764 Klocki hamulcowe komplet - BOSCH 0 986 461 764 Klocki hamulcowe komplet - BOSCH 0 986 461 764 Klocki hamulcowe komplet - BOSCH 0 986 461 764 Klocki hamulcowe komplet - BOSCH 0 986 461 764 Klocki hamulcowe komplet - BOSCH 0 986 461 764 Klocki hamulcowe komplet - BOSCH 0 986 461 764
(Zawiera podatek VAT)
103,94 PLN
Nazwa towaru:
KLOCKI HAM./PRZ/ PEUGEOT 306 1,6-1,9D
Kod towaru:
0986461764
Kod producenta:
0 986 461 764
Producent:
BOSCH
Identyfikator producenta
0030
Cena netto:
84,50 PLN
Dostępność:
5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze zintegrowanym czujnikiem zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z podkładką wytłumiającą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z zamkiem
Numer artykułu zalecanego dodatku: 1 987 474 241
Materiał: Low-Metallic
Oznaczenie kontrolne: ECE-R90
Numer WVA: 21430
Grubość [mm]: 16
Wysokość [mm]: 47,5
Szerokość 1 [mm]: 140,3
Szerokość 2 [mm]: 141,4
System hamulcowy: ATE
Kody handlowe
21432, BP612, D1483, E1 90R-011075/833
Kod EAN
3165143664247
Zastępuje artykuły
Lista opinii

Ze względu na bardzo wysokie temperatury występujące podczas hamowania, materiał do wyrobu okładzin ciernych klocków hamulcowych charakteryzuje się zachowaniem właściwości ciernych przy dużym wzroście temperatury. Ponadto do jego cech powinna należeć między innymi odporność na ściskanie oraz zużycie. Hamulce przedniej osi samochodu przenoszą do osiemdziesięciu procent siły hamowania. Powoduje to większe niż na osi tylnej wydzielanie się temperatury. Mając to na uwadze oraz chcąc zwiększyć stabilność samochodu w trakcie hamowania, materiał na tylne okładziny dobierany jest tak aby charakteryzował się większą podatnością na zmniejszenie właściwości ciernych w podwyższonej temperaturze w stosunku do klocków hamulcowych przednich. Nieprzestrzeganie tej reguły, oraz stosowanie klocków hamulcowych innych niż określonych w instrukcji obsługi samochodu obniża bezpieczeństwo jazdy. Badania okładzin ciernych wykazały, że nieoryginalne potrafią zużywać się trzy razy szybciej od produkowanych przez renomowanych producentów. W tym przypadku wpływają również na szybsze zużywanie się tarczy. Dodatkowo, tanie zamienniki wykazują się wysoką ściśliwością w podwyższonej temperaturze. Przekłada się to na wydłużenie „skoku pedału” hamulca. Łatwiej się również odkształcają.

Wymiana klocków hamulcowych

Okładziny cierne powinny być wymienione gdy osiągną grubość dwóch milimetrów. Należy wymienić jednocześnie klocki w obu hamulcach znajdujących się na tej samej osi. Koniecznie należy zamontować nowe wkładki cierne w przypadku gdy dotychczasowe mają obluzowane sprężyny przytrzymujące oraz gdy ich okładziny są kruche, popękane, popękane i lub obluzowane na metalowych płytkach. Zużycie elementów ciernych hamulca zależy w dużej mierze od stylu jazdy preferowanego przez danego kierowcę. Klocki hamulcowe szybciej się zużywają podczas tzw. jazdy sportowej. Jeżeli stosowane są oryginalne okładziny cierne lub ich zamienniki wysokiej jakości to nadmierne ich zużycie wynika głównie ze sposobu jazdy. Podczas zakupu klocków hamulcowych, chcąc odróżnić oryginalną okładzinę cierną od podrabianej należy zwrócić uwagę na to czy folia tłumiąca hałas jest przyklejona czy przynitowana, czy zastosowano sprężynę zabezpieczającą, czy występuje styk informujący o zużyciu, czy przewód wskaźnika zużycia posiada końcówkę złącza konektorowego, czy przewód jest wyprowadzony przez tylną płytkę oraz czy w zestawie znajduje się odpowiednia liczba śrub samozabezpieczających.

 

Robert Bosch założył firmę Bosch powstała w 1886 w Stuttgarcie, która zajmowała się mechaniką precyzyjna i elektromechaniką. Bosch wykonywał pracę od elektrycznych dzwonków po systemy telefoniczne. Następnym etapem było zaprojektowanie aparatu zapłonowego tym, otworzył drogę do rynku motoryzacyjnego i się stał się dostawcą niezawodnego aparatu zapłonowego na świecie. Pierwszą halę produkcyjna Bosch zbudował w 1901 roku. Dzisiaj praktycznie nie ma samochodu, w którym nie byłby zamontowany podzespół z firmy Bosch. Takie części jak czujniki, układ hamulcowy, układy wtryskowe, pompy wysokiego ciśnienia, świece, sondy lambda, wycieraczki szyb i wiele innych podzespołów montowane są na pierwszy montaż w fabrykach samochodów takich jak np. Audi, Mercedes, BMW, Opel, Alfa Romeo, Fiat, Citroen, Peugeot, Renault, Nissan, Toyota, Mitsubishi, Ford, Honda, Subaru, Volvo, Mazda, Lexus i innych. Części firmy Bosch charakteryzują się solidnością wykonania i niezawodnością.