Napis Gwarancja producenta

Klocki hamulcowe komplet LPR 05P221

Klocki hamulcowe komplet - LPR 05P221
(Zawiera podatek VAT)
70,79 PLN
Nazwa towaru:
KLOCKI HAM.AUDI QUATTRO 1.8E 86-88 PRZÓD
Kod towaru:
05P221
Kod producenta:
05P221
Producent:
LPR
Identyfikator producenta
0197
Cena netto:
57,55 PLN
Dostępność:
1
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś]: 2
Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 220
Wysokość [mm]: 69,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze śrubami
Grubość [mm]: 19,4
System hamulcowy: TRW
Szerokość [mm]: 119,3
Kody handlowe
05P221, 20901
Kod EAN
8032532057452
Lista opinii

Ze względu na bardzo wysokie temperatury występujące podczas hamowania, materiał do wyrobu okładzin ciernych klocków hamulcowych charakteryzuje się zachowaniem właściwości ciernych przy dużym wzroście temperatury. Ponadto do jego cech powinna należeć między innymi odporność na ściskanie oraz zużycie. Hamulce przedniej osi samochodu przenoszą do osiemdziesięciu procent siły hamowania. Powoduje to większe niż na osi tylnej wydzielanie się temperatury. Mając to na uwadze oraz chcąc zwiększyć stabilność samochodu w trakcie hamowania, materiał na tylne okładziny dobierany jest tak aby charakteryzował się większą podatnością na zmniejszenie właściwości ciernych w podwyższonej temperaturze w stosunku do klocków hamulcowych przednich. Nieprzestrzeganie tej reguły, oraz stosowanie klocków hamulcowych innych niż określonych w instrukcji obsługi samochodu obniża bezpieczeństwo jazdy. Badania okładzin ciernych wykazały, że nieoryginalne potrafią zużywać się trzy razy szybciej od produkowanych przez renomowanych producentów. W tym przypadku wpływają również na szybsze zużywanie się tarczy. Dodatkowo, tanie zamienniki wykazują się wysoką ściśliwością w podwyższonej temperaturze. Przekłada się to na wydłużenie „skoku pedału” hamulca. Łatwiej się również odkształcają.

Wymiana klocków hamulcowych

Okładziny cierne powinny być wymienione gdy osiągną grubość dwóch milimetrów. Należy wymienić jednocześnie klocki w obu hamulcach znajdujących się na tej samej osi. Koniecznie należy zamontować nowe wkładki cierne w przypadku gdy dotychczasowe mają obluzowane sprężyny przytrzymujące oraz gdy ich okładziny są kruche, popękane, popękane i lub obluzowane na metalowych płytkach. Zużycie elementów ciernych hamulca zależy w dużej mierze od stylu jazdy preferowanego przez danego kierowcę. Klocki hamulcowe szybciej się zużywają podczas tzw. jazdy sportowej. Jeżeli stosowane są oryginalne okładziny cierne lub ich zamienniki wysokiej jakości to nadmierne ich zużycie wynika głównie ze sposobu jazdy. Podczas zakupu klocków hamulcowych, chcąc odróżnić oryginalną okładzinę cierną od podrabianej należy zwrócić uwagę na to czy folia tłumiąca hałas jest przyklejona czy przynitowana, czy zastosowano sprężynę zabezpieczającą, czy występuje styk informujący o zużyciu, czy przewód wskaźnika zużycia posiada końcówkę złącza konektorowego, czy przewód jest wyprowadzony przez tylną płytkę oraz czy w zestawie znajduje się odpowiednia liczba śrub samozabezpieczających.

 

Logo producenta części samochodowych LPR

Firma LPR Brakes została założona przez Pietro Arici w roku 1952. Fabryka zlokalizowana była w mieście Bresciato, we Włoszech. Na początku swej działalności był to mały zakład produkujący hydrauliczne cylindry hamulcowe. Po mniej więcej 25 latach działalności, w roku 1977, firma została przeniesiona, przez syna dotychczasowego właściciela Luciano Arici, do miasta Piacenza, gdzie do obecnej chwili usytuowane są pomieszczenia do przechowywania towarów, ale przede wszystkim biuro zarządu przedsiębiorstwa. W chwili obecnej firma dysponuje pięcioma wytwórniami, siedmioma spółkami zależnymi oraz trzema zautomatyzowanymi magazynami rozproszonymi po całym świecie. Towary będące w ofercie LPR sprzedawane są do bez mała 76 krajów. Natomiast ośrodki sprzedażowe mieszczą się w Niemczech, Węgrzech, Hiszpanii, Macedonii oraz USA. LPR to znamienita włoska marka, której wysoki poziom wyrobów potwierdza szereg międzynarodowych certyfikatów. Samochody takich znanych marek jak Fiat, Renault, Iveco, Lada itp. wyposażane są w oryginalne fabrykaty LPR. Asortyment obejmuje na przykład klocki hamulcowe (do hamulców tarczowych oraz do hamulców bębnowych); tarcze hamulcowe; bębny hamulcowe; cylindry hamulcowe; cylindry sprzęgła itp. Oprócz tego, firma ma w swojej ofercie szeroki wybór podzespołów samochodowych nieoryginalnych, na przykład pompy wodne, zaciski hamulcowe, napinacze, wały napędowe oraz przeguby homokinetyczne, rozdzielacze siły hamowania, wałki itp.