Napis Gwarancja producenta

Klocki hamulcowe komplet VALEO 598599

Klocki hamulcowe komplet - VALEO 598599
Klocki hamulcowe komplet - VALEO 598599 Klocki hamulcowe komplet - VALEO 598599
(Zawiera podatek VAT)
97,43 PLN
Nazwa towaru:
KLOCKI HAM.RENAULT LAGUNA 1.8 93-95 /SYS
Kod towaru:
598599
Kod producenta:
598599
Producent:
VALEO
Identyfikator producenta
0021
Cena netto:
79,21 PLN
Dostępność:
0
Strona zabudowy: Oś przednia
System hamulcowy: LUCAS
Szerokość [mm]: 111
Wysokość [mm]: 61
Grubość [mm]: 18,3
Numer WVA: 21574
Numer WVA: 21595
Styk ostrzegawczy o zużyciu: ze stykiem zużycia
Długość złącza ostrzegawczego [mm]: 280
Tryb pracy: elektryczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez podkładki wytłumiającej
Ciężar [kg]: 1,47
Kod EAN
3276425985995
Lista opinii

Ze względu na bardzo wysokie temperatury występujące podczas hamowania, materiał do wyrobu okładzin ciernych klocków hamulcowych charakteryzuje się zachowaniem właściwości ciernych przy dużym wzroście temperatury. Ponadto do jego cech powinna należeć między innymi odporność na ściskanie oraz zużycie. Hamulce przedniej osi samochodu przenoszą do osiemdziesięciu procent siły hamowania. Powoduje to większe niż na osi tylnej wydzielanie się temperatury. Mając to na uwadze oraz chcąc zwiększyć stabilność samochodu w trakcie hamowania, materiał na tylne okładziny dobierany jest tak aby charakteryzował się większą podatnością na zmniejszenie właściwości ciernych w podwyższonej temperaturze w stosunku do klocków hamulcowych przednich. Nieprzestrzeganie tej reguły, oraz stosowanie klocków hamulcowych innych niż określonych w instrukcji obsługi samochodu obniża bezpieczeństwo jazdy. Badania okładzin ciernych wykazały, że nieoryginalne potrafią zużywać się trzy razy szybciej od produkowanych przez renomowanych producentów. W tym przypadku wpływają również na szybsze zużywanie się tarczy. Dodatkowo, tanie zamienniki wykazują się wysoką ściśliwością w podwyższonej temperaturze. Przekłada się to na wydłużenie „skoku pedału” hamulca. Łatwiej się również odkształcają.

Wymiana klocków hamulcowych

Okładziny cierne powinny być wymienione gdy osiągną grubość dwóch milimetrów. Należy wymienić jednocześnie klocki w obu hamulcach znajdujących się na tej samej osi. Koniecznie należy zamontować nowe wkładki cierne w przypadku gdy dotychczasowe mają obluzowane sprężyny przytrzymujące oraz gdy ich okładziny są kruche, popękane, popękane i lub obluzowane na metalowych płytkach. Zużycie elementów ciernych hamulca zależy w dużej mierze od stylu jazdy preferowanego przez danego kierowcę. Klocki hamulcowe szybciej się zużywają podczas tzw. jazdy sportowej. Jeżeli stosowane są oryginalne okładziny cierne lub ich zamienniki wysokiej jakości to nadmierne ich zużycie wynika głównie ze sposobu jazdy. Podczas zakupu klocków hamulcowych, chcąc odróżnić oryginalną okładzinę cierną od podrabianej należy zwrócić uwagę na to czy folia tłumiąca hałas jest przyklejona czy przynitowana, czy zastosowano sprężynę zabezpieczającą, czy występuje styk informujący o zużyciu, czy przewód wskaźnika zużycia posiada końcówkę złącza konektorowego, czy przewód jest wyprowadzony przez tylną płytkę oraz czy w zestawie znajduje się odpowiednia liczba śrub samozabezpieczających.

 

Logo producenta części samochodowych Valeo

Fabrykę uruchomił w roku 1923 Eugene Buisson, w mieście Saint-Quen (Francja), by wytwarzać okładziny cierne szczęk hamulcowych oraz tarcze sprzęgłowe na licencji firmy brytyjskiej, o nazwie Ferodo (UK). W roku 1932 firma postanowił rozbudować swój asortyment przystępując do montażu sprzęgieł. Po drugiej wojnie światowej, mniej więcej w latach 1950, 1960 fabryka SAF (Societe Anonyme Francaise) du Ferodo poszerzyła swoje wpływy, wybudowała kolejne placówki oraz zmieniła się w czołowego producenta systemów oraz modułów dla pojazdów osobowych i ciężarowych. W kolejnych latach nastąpił dalszy rozwój firmy w nowych specjalizacjach. Firma SAF du Ferdodo, w roku 1980 na mocy prawa przyjmuje nazwę Valeo. Obecnie firma Valeo stanowi międzynarodową grupę funkcjonującą w branży samochodowej na wszystkich kontynentach i zatrudnia 82 tysiące pracowników w 30 krajach. Koncentruje się głównie na projektowaniu, produkcji oraz sprzedaży części oraz systemów samochodowych i jest jej niekwestionowanym liderem.

Firma Valeo wyprodukowane przez siebie części zamienne do samochodów eksportuje do ponad 100 krajów. Aktualnie koncern zajmuje czołowe miejsce wśród dostarczycieli części samochodowych. Systematycznie z usług firmy Valeo korzystają producenci samochodów, takich jak General Motors, Hyundai, Daewoo Porsche, Ford Motor Company, Honda, Groupe PSA (Citroen, Peugeot), Fiat, Lancia, Alfa Romeo, BMW, Daimler- Chrysler, Toyota, Suzuki czy Subaru, Grupa Volkswagen (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Opel), Grupa Renault (Renault, Nissan, Renault Samsung Motors). Valeo Group w Polsce pojawiła się w roku 1996. Aktualnie w naszym kraju działają cztery zakłady produkcyjne, a także centrala sprzedaży i dystrybucji (Valeo Service Eastern Europe), mieszcząca się w Warszawie. Fabryki usytuowane są głównie na południu kraju, w tym aż trzy zakłady produkcyjne w województwie małopolskim. I tak, zakład produkcji systemów chłodzenia silnika oraz systemów wycieraczek mieści się w Skawinie, zakład produkcji systemów oświetlenia znajduje się w Chrzanowie, zaś zakład produkcji i regeneracji systemów napędowych Valeo znajduje się w Czechowicach-Dziedzicach w województwie śląskim. W Skawinie mieści się także centrum usług wspólnych dla sektora: księgowość-finanse, IT, HR, spedycja. Na dzień dzisiejszy Grupa Valeo rozszerza również działalność zakładów w Skawinie i Czechowicach-Dziedzicach, co przyczynia się do wzrostu ilości stanowisk pracy. Aktualnie w polskich spółkach ogółem znajduje zatrudnienie przeszło 6 tysięcy osób.