Gwarancja na części samochodowe

FAG – producent łożysk do samochodów

Logo producenta łożysk FAG

Za początek firmy FAG przyjąć można rok 1883, kiedy to Friedrich Fischer, zamieszkały w Schweinfurcie w Niemczech, opracował projekt łożyska do szlifierki oraz przyrząd do fabrykacji jego podstawowych elementów – młyn kulkowy. Jest on do chwili obecnej postrzegany jako kolebka działu łożysk tocznych. W kolejnych latach Fischer uruchomił przedsiębiorstwo zajmujące się wyrobem łożysk. Co tydzień linię produkcyjną jego fabryki opuszczało około 10 mln kul. W roku 1906 Friedrich Fischer zmarł, zaś firmę nabył Georg Schafer, którą zewidencjonował jako nową markę Ficher Aktien-Gesellschaft (FAG). W 2001 roku, w efekcie kryzysu finansowego firmy, jej udziały nabyła INA – Holding Schaeffler KG. Tworzy ona, razem z marką FAG, rodzinną firmę Schaeffler Group – drugiego największego wytwórcę łożysk na świecie.

Jedna z największych niemieckich, tudzież europejskich firm Schaeffler Group, popularna jest głównie, za sprawą marek INA, FAG czy LuK, które zajmują się produkcją wysokiej jakości towarów dla przemysłu motoryzacyjnego, tekstylnego oraz obrabiarkowego, lotnictwa czy astronautyki. Przedsiębiorstwo daje zatrudnienie mniej więcej 73 tys. osób w niemalże 80 fabrykach, biurach konstrukcyjnych oraz agenturach na całym świecie. Bazy produkcyjne firmy zlokalizowane są w Kanadzie, USA, Włoszech, Portugalii, Austrii, Węgrzech oraz Indiach. FAG autoryzuje swoim znakiem firmowym produkowane przez siebie oryginalne akcesoria do marek samochodowych takich jak Mercedes-Benz, Nissan, Mitsubishi, BMW, Subaru, Suzuki, Audi, Ford, Volkswagen, Toyota, Scania, Alfa-Romeo, Seat, Fiat, Peugeot, Daewoo, Mazda, Opel, Vauxhall, Skoda, Hyundai, Renault, Porsche, Maybach oraz Volvo. FAG skupia się także na produkcji nieoryginalnych części. W jej ofercie można znaleźć podzespoły nadwozia, na przykład łożyska kół, moduły piast kół, zestawy naprawcze łożyska piasty; podzespoły silnika; elementy skrzyni biegów oraz tylnej osi; łożyska do urządzeń zewnętrznych oraz wewnętrznych; elementy układu kierowniczego itp.