Napis Gwarancja producenta

Moduł zapłonowy

Zadania modułu zapłonowego

Do głównych zadań modułu zapłonowego należy przełączanie prądu elektrycznego pierwotnego cewki zapłonowej. Poprzez ograniczenie napięcia i prądu pierwotnego w trakcie normalnej pracy a także w przypadku awarii (na przykład zwarcia) zapobiega przegrzaniu cewki.

Działanie modułu zapłonowego

Moduł zapłonowy stanowi układ elektroniczny. Cewka zapłonowa łączy się czasowo z masą za pomocą tranzystorów o dużej mocy. Ze względu na nagrzewanie się w trakcie pracy cewki zapłonowej i modułu sterującego, elementy te są tak umiejscowione aby możliwe było odprowadzanie ciepła. Mogą być zamontowane na chłodzącym użebrowanym radiatorze lub być przymocowane bezpośrednio do nadwozia samochodu w środku przedziału silnikowego. W tym przypadku nadwozie samochodu pełni role radiatora. Dawniej moduł zapłonowy stanowił niezależny element. Obecnie w samochodach jest on na zintegrowany z cewką zapłonową lub sterownikiem silnika. Elektroniczne sterowniki zapłonu charakteryzują się powtarzalnością określania momentu zapłonu przez cały czas eksploatacji. W przypadku mechanicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, moduł sterujący współdziałający z wirującym rozdzielaczem zapłonu w pewnych warunkach pracy silnika nie zawsze umożliwia precyzyjne określenie chwili zapłonu. Z tego względu statyczne układy zapłonowe, nie posiadając tej wady, przewyższają opisane powyżej. Ich zastosowanie daje pewność optymalnego zapłonu, niezależnie od warunków pracy jednostki napędowej samochodu. Praca sterowników wykorzystywanych w układach statycznych do określania najlepszego momentu zapłonu opiera się na tak zwanych mapach zapłonu. Mapę zapłonu stanowi trójwymiarowy wykres. Obrazuje ona zależności kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obciążenia i prędkości obrotowej silnika. Dane te są zapisane w pamięci sterownika. Mapa zapłonu została opracowana na podstawie wyników badań silników wyposażonych w zapłon iskrowy. W jednostkach napędowych benzynowych o wtrysku jedno- i wielopunktowym moduł zapłonowy zintegrowany jest ze sterownikiem silnika. Dokładne określenie momentu zapłonu wyznaczane jest na podstawie działania czujników, których zadaniem jest zbadanie warunków pracy jednostki napędowej.

Zakup modułu zapłonowego

W naszym sklepie oferujemy szeroki wybór modułów zapłonowych. Dostępne są moduły zapłonowe do wszystkich marek samochodów, w tym do takich jak: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Dodge, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, JEEP, KIA, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mini, MG, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, SAAB, Seat, Skoda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, VW, Volvo.

W naszych zasobach posiadamy oryginalne moduły zapłonowe najlepszych światowych producentów. Wszystkie proponowane przez nas części są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta.

Aby wybrać moduł zapłonowy odpowiedni dla swojego samochodu wystarczy skorzystać z wyszukiwarek znajdujących się na naszej stronie. W przypadku problemów chętnie służymy radą i pomocą.

Telefon 91 482 76 98
Email info@eautosklep.pl

Zapraszamy do zakupu w prowadzonej przez nas hurtowni modułów zapłonowych do aut niemieckich, francuskich, japońskich, amerykańskich, koreańskich i wszelkich innych.