Napis Gwarancja producenta

Układ hamulcowy

Zadania i rodzaje układu hamulcowego

Zadaniem układu hamulcowego jest zmniejszenie prędkości jazdy oraz zatrzymanie pojazdu. W samochodach osobowych i dostawczych stosuje się układ hamulcowy główny oraz postojowy. W tym pierwszy hamulce uruchamiane są hydraulicznie natomiast w drugim mechanicznie.

Budowa układu hamulcowego

Na układ hamulcowy podstawowy składa się pedał hamulca, pompa hamulcowa, przewody oraz części hamujące, do których zalicza się między innymi tarcze hamulcowe i klocki hamulcowe. Tarcze hamulcowe zawsze stosowane są na przedniej osi. Na tylnej osi mogą być używane hamulce bębnowe. W przypadku gdy na osi tylnej również znajdują się hamulce tarczowe to zazwyczaj dodatkowo, po wewnętrznej stronie tarczy zamontowane są bębny przeznaczone dla hamulca postojowego. Wynika to z prawidłowości, że hamulce bębnowe lepiej się sprawdzają jako postojowe. Hamulce tarczowe wymagają większej siły nacisku od bębnowych. Aby zapewnić większą niezawodność układy hamulcowe posiadają dwa niezależne obwody obsługiwane przez dwa oddzielne tłoki pompy hamulcowej. Taka budowa gwarantuje zatrzymanie samochodu nawet w przypadku awarii jednego z obwodów. Układy hamulcowe mogą być doposażone w systemy pomocnicze takie jak wspomaganie, ABS, BAS czy EBD. Obecnie wprowadza się do użytku hamulce elektrohydrauliczne.

Działanie układu hamulcowego

Wciśnięcie pedału hamulca powoduje tłoczenie płynu hamulcowego. Przepływa on przez pompę, sterownik ABS-u, przewodami do zacisków, które powodują dociśnięcie klocków hamulcowych do tarczy.

Prawidłowo działający układ hamulcowy cechuje:

- proporcjonalne, płynne zwiększenie siły hamowania w stosunku do wzrostu siły uruchamiającej

- układ

- krótki czas uruchamiania,

- stateczność ruchu hamowanego pojazdu

- mały poziom hałaśliwości hamulców

- szczelność obwodów

Wymiana elementów eksploatacyjnych układu hamulcowego

E zależności od intensywności użytkowania klocki hamulcowe powinno wymieniać się po przejechaniu od 10 do 45 tysięcy kilometrów, gdy ich grubość zmniejszy się poniżej minimum czyli od 2 do 3 milimetrów. Wymiana tarcz hamulcowych zależna jest od stopni ich zużycia, a więc kiedy ich grubość spadnie poniżej minimum, gdy pojawią się na nich rysy, szczeliny, pęcherze lub rdza. Wymiana tracz powinna nastąpić również gdy pojawi się bicie. Przyjmuje się, że tarcze powinno wymieniać się co drugą wymianę klocków. Szczęki w hamulcach bębnowych powinny być wymieniane gdy ich grubość spadnie poniżej półtora milimetra. Cylinderki i sprężynki powinny być wymieniane co 4 lata lub po przejechaniu 100 tysięcy kilometrów. Należy je wymienić również gdy pojawi się wyciek płynów hamulcowych.

Zakup elementów układu hamulcowego

W naszym sklepie oferujemy szeroki wybór elementów ukadu hamulcowego. Dostępne są układy hamulcowe do wszystkich marek samochodów w tym do takich jak: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Dodge, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, JEEP, KIA, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mini, MG, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, SAAB, Seat, Skoda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, VW, Volvo.

W naszych zasobach posiadamy oryginalne części układu hamulcowego najlepszych światowych producentów.

Wszystkie proponowane przez nas części są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta.

Aby wybrać elementy układu hamulcowego odpowiednie dla swojego samochodu wystarczy skorzystać z wyszukiwarek znajdujących się na naszej stronie. W przypadku problemów chętnie służymy radą i pomocą.

Telefon 91 482 76 98

Email info@arwit.pl

Zapraszamy do zakupu w prowadzonej przez nas hurtowni elementów układu hamulcowego do aut niemieckich, francuskich, japońskich, amerykańskich, koreańskich i wszelkich innych.