Napis Gwarancja producenta

Układ rozrządu

Zadania i budowa układu rozrządu

Zadaniem układu rozrządu jest napełnianie cylindra silnika czynnikiem roboczym (paliwem) i usuwanie spalin. Układ rozrządu w silnikach czterosuwowych składa się z osadzonych w kanałach głowicy zaworów dolotowych i wylotowych ze sprężynami oraz z przekładni napędzającej wałek krzywkowy sterujący otwieraniem i zamykaniem zaworów bezpośrednio przez popychacze lub rzadziej pośrednio przez dźwignię zaworów. Dawniej w samochodach osobowych wałek rozrządu usytuowany był w kadłubie z popychaczami i drążkami (laskami) popychaczy. Obecnie jest on umieszczany w głowicy jednostki napędowej. Aby układ rozrządu mógł efektywnie spełniać swoje zadania w cylindrze muszą znajdować się przynajmniej dwa zawory - jeden dolotowy i jeden wylotowy. Zasadą jest dążenie w konstrukcji silników benzynowych i wysokoprężnych do usprawnienia procesów wymiany ładunków przez zmniejszenie oporów przepływu, zwiększenie całkowitego przekroju kanałów oraz właściwe zawirowanie czynnika. Uzyskuje się to między innymi dzięki zwiększeniu liczby zaworów, najczęściej do czterech. Jeżeli liczba zaworów jest nieparzysta to zawsze więcej jest zaworów dolotowych. W takim przypadku występuje konieczność zastosowania dwóch wałków rozrządu, z których jeden obsługuje zawory dolotowe a drugi wylotowe.

Zasada działania układu rozrządu

Wałek rozrządu musi obracać się dwa razy szybciej niż wał korbowy, od którego jest napędzany. Obecnie najczęściej spotykanymi rodzajami napędu rozrządu są pasek zębaty lub łańcuch. Pasek zębaty jest rozwiązaniem tańszym. Jego zaletą jest też cichsza praca. Wadą jest okresowa konieczność jego wymiany oraz ryzyko poważnego uszkodzenia silnika w przypadku jego zerwania. Łańcuch rozrządu jest wprawdzie rozwiązaniem droższym ale bardziej trwałym dzięki czemu nie ma potrzeby jego wymiany. Do wad łańcucha rozrządu należy bardziej hałaśliwa praca oraz konieczność stosowania hydraulicznych napinaczy niwelujących będące skutkiem eksploatacji jego wydłużanie się. W najnowocześniejszych konstrukcjach nie stosuje się już przepustnicy, w której pojawiały się opory przepływu spowodowane efektem dławienia. Sterowanie wymianą ładunku odbywa się tylko przy zastosowania elementów układu rozrządu.

Zakup elementów układu rozrządu

W naszym sklepie oferujemy szeroki wybór elementów ukadu rozrządu. Dostępne są układy rozrządu do wszystkich marek samochodów w tym do takich jak: Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Dodge, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Jaguar, JEEP, KIA, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mini, MG, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, SAAB, Seat, Skoda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Saab, Seat, Skoda, Smart, Subaru, Suzuki, Toyota, VW, Volvo.

W naszych zasobach posiadamy oryginalne części układu rozrządu najlepszych światowych producentów.

Wszystkie proponowane przez nas części są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta.

Aby wybrać elementy układu rozrządu odpowiednie dla swojego samochodu wystarczy skorzystać z wyszukiwarek znajdujących się na naszej stronie. W przypadku problemów chętnie służymy radą i pomocą.

Telefon 91 482 76 98

Email info@arwit.pl

Zapraszamy do zakupu w prowadzonej przez nas hurtowni elementów układu rozrządu do aut niemieckich, francuskich, japońskich, amerykańskich, koreańskich i wszelkich innych.