Napis Gwarancja producenta

Piasta koła FEBI BILSTEIN 22512

Piasta koła - FEBI BILSTEIN 22512
(Zawiera podatek VAT)
167,37 PLN
Nazwa towaru:
PIASTA KOŁA AUDI A3,VW BORA -02 /FEBI/
Kod towaru:
22512
Kod producenta:
22512
Producent:
FEBI BILSTEIN
Identyfikator producenta
0101
Cena netto:
136,07 PLN
Dostępność:
>5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Ø rozmieszczenia otworów [mm]: 100
Ilość otworów: 5
Ciężar [kg]: 1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Kod EAN
4027816225126
Informacje dodatkowe producenta
pdf
Lista opinii

Mocowanie koła do piasty

Mocowanie koła jezdnego do piasty charakteryzuje się bardzo dużą wytrzymałością. Koło montuje się przy pomocy śrub – nakrętek – posiadających kulisty kołnierz. Może też być osadzone na piaście poprzez wykorzystanie znajdującego się w nim specjalnego centralnego otworu. Powierzchnia oporowa tarczy koła jest tak zaprojektowana aby równomiernie przylegać do piasty. W przypadku samochodów osobowych koło mocowane jest do piasty przy pomocy zazwyczaj czterech lub pięciu śrub albo nakrętek. Przed samoczynnym odkręcaniem się podczas jazdy, śruby zabezpieczone są poprzez tarcie, które występuje miedzy ich kulistymi kołnierzami a stożkowatymi powierzchniami ich gniazd umiejscowionych w tarczy. Dodatkowe stałe naprężenia w śrubach, które pełnią analogiczną funkcję, wywołują sprężyste przetłoczenia gniazd zlokalizowanych w tarczy koła. Jeżeli w samochodzie ciężarowym zastosowane zostały koła bliźniacze, to ich tarcze montowane są do piasty osi lub mostu przy użyciu tych samych śrub.

Łożyskowanie piast kół

Stosuje się wiele rozwiązań konstrukcyjnych łożyskowania piast kół. Przykładem jednego z nich jest osadzenie piasty tylnego koła napędowego na wielowypuście półosi napędowej i dwurzędowym kulkowym łożysku skośnym. Rozwiązanie to jest bezobsługowe. Nie jest konieczne regulowanie luzu. Innym przykładem łożyskowania piasty koła jest konstrukcja, w której wewnętrzny pierścień łożyska jest jednocześnie piastą, do której mocowane jest koło. Do obudowy osi przy, pomocy śrub przykręcony jest pierścień zewnętrzny. Małe opory i dużą trwałość osiąga się dzięki zastosowaniu zestawu dwóch łożysk stożkowych. Musi być jednak zapewnione odpowiednie napięcie wstępne oraz właściwy luz. Ten rodzaj łożyskowania również jest bezobsługowy. Jego regulację wykonuje się przy użyciu nakrętki mocującej piastę. Dzięki zastosowaniu uszczelnień i blaszanych osłon łożyska są zabezpieczane przed zanieczyszczeniami i wodą.

 
 

Logo producenta części samochodowych FEBI BILSTEIN

Febi Bilstein to firma o charakterze rodzinnym, która pojawiła się w roku 1844, w mieście Ennepetal, jako jedna z pierwszych otworzonych na rynku motoryzacyjnym. Na początku swojej działalności firma skupiona była na wyrobie narzędzi dla hutnictwa, na przykład łańcuchów, pił, dłut itp., a dopiero w kolejnych latach zaczęła zajmować się fabrykowaniem, a także sprzedażą podzespołów wymiennych do pojazdów samochodowych.

Firma Febi Bilstein przede wszystkim kojarzona jest z produkcją części układu hamulcowego, jak również elementów zawieszenia w bardzo dobrym gatunku, wykorzystywanych do pierwszego montażu a także jako części zamienne. Wysoką pozycję, jaką zajmuje na rynku motoryzacyjnym, przedsiębiorstwo zawdzięcza w głównej mierze kompetentnemu personelowi, czyli bez mała 1300 osobom, ale też niemieckiej dbałości o szczegóły oraz perfekcjonizmowi działania. W ofercie sprzedaży producenta znaleźć można przeszło 30 000 różnego rodzaju podzespołów wymiennych, osiągalnych w filiach firmy znajdujących się w 69 krajach całego świata. Nabywcy do dyspozycji mają na przykład produkty montażowe do kół (śruby), elementy sterowania (drążki sterownicze, przeguby kulowe i wahacze, końcówki drążków sterowniczych), elementy technologii napędowej, w szczególności detale potrzebne do montażu skrzyni biegów (wały napędowe, przekładnie), elementy układu paliwowego, uszczelki silnika, podzespoły silników, zawieszenie silnika, jednostki sterujące silnika, elementy układu chłodzenia, części do hamulców, elementy zawieszenia samochodu, a także dużą liczbę części elektronicznych oraz elektrycznych.

Wskutek nieprzerwanej wzmożonej działalności przedsiębiorstwo wytwarza więcej niż 20 000 wielorakich modeli części samochodowych, używanych do produkcji najpopularniejszych marek. Każdy z tych podzespołów jest zrealizowany z niemiecką precyzją, zaś najpopularniejszym wytwarzanym elementem są amortyzatory marki Bilstein, wykonane w bardzo wysokim standardzie. Są one montowane najczęściej przez wytwórców aut sportowych, (na przykład Ferrari, Lotus czy Porsche). Również inni producenci samochodów biorących udział w sportach rajdowych, jak też zajmujących się tuningowaniem silników, montują w swoich pojazdach elementy napędowe oraz amortyzatory firmy Febi Bilstein. Są to marki takie jak Mitsubishi, Fiat, Opel, a także Subaru.