Napis Gwarancja producenta

Pompa hamulcowa LPR 1500

Pompa hamulcowa - LPR 1500
(Zawiera podatek VAT)
118,45 PLN
Nazwa towaru:
POMPA HAM./LPR/
Kod towaru:
1500
Kod producenta:
1500
Producent:
LPR S.R.L.
Identyfikator producenta
LPR S.R.
Cena netto:
96,30 PLN
Dostępność:
0
otwór Ø [mm]: 19,05
Wymiar gwintu: 10 x 1 (3)
Wymiar gwintu: 12 x 1 (1)
Materiał: Żeliwo
Kody handlowe
1500
Kod EAN
8032532021910
Lista opinii

Zadania pompy hamulcowej

Głównym zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie takiego samego ciśnienia w obydwu obwodach hamulców. Jej praca możliwa jest dzięki działaniu siły wejściowej. Pochodzi ona od zespołu wspomagania.

Budowa i działanie pompy hamulcowej

Pompa hamulcowa zazwyczaj umiejscowiona jest przy zespole wspomagania. W przypadku wspomagania podciśnieniowego jest ona częściowo umiejscowiona w zespole wspomagania. Zbiornik wyrównawczy montowany jest zwykle na pompie. Stosuje się również rozwiązania, w których jest on usytuowany z dala od pompy hamulcowej. Wtedy jest on z nią połączony przy pomocy giętkich przewodów hamulcowych. Każdemu obwodowi hamulców przyporządkowany jest jeden zbiornik wyrównawczy. Konieczność jego stosowania wynika z powiększania się pojemności obwodów hamulcowych będącej następstwem zużycia okładzin ciernych i tarcz hamulcowych a także z powodu uzupełniania płynu hamulcowego. Kiedy hamulce nie są używane płyn hamulcowy płynie do układu ze zbiornika przez otwór wyrównawczy. Odwrotnie ma się rzecz gdy płyn hamulcowy jest rozgrzany. Jego nadmiar spowodowany zwiększeniem objętości pod wpływem temperatury jest odprowadzany do zbiornika wyrównawczego przez otwór nadmiarowy. Pokrywa zbiornika jest tak zaprojektowana aby opisane procesy nie powodowały jej odkształceń. Komory zbiornika połączone są ze sobą na jednej trzeciej swoich wysokości. Poziom płynu w obydwu komorach powinien być taki sam. W zbiorniku płynu często umieszcza się czujnik płynu hamulcowego informujący użytkownika samochodu o jego poziomie. Niektóre pompy hamulcowe są wyposażone na wyjściach do obwodów w zawory denne. Najczęściej są one wykorzystywane przy zastosowaniu hamulców bębnowych. Ich zadaniem jest utrzymywanie określonego nadciśnienia, umożliwiającego szybszą reakcję przy kolejnym hamowaniu. Możliwe jest to dzięki zmniejszeniu skoku jałowego hamulca. Dzięki zaworom dennym można też wielokrotnie naciskać pedał hamulca. Przydaje się to na przykład przy odpowietrzaniu układu hamulcowego. Nie trzeba wtedy stosować specjalnego urządzenia. W zaworach dennych znajdują się dysze dławiące. Powodują one całkowity spadek ciśnienia po zwolnieniu pedału hamulca. Na pierwszym tłoku od strony tłoczyska znajduje się uszczelnienie wstępne pompy. Uszczelnieni wstępne, po krótkim skoku tłoka omija otwór wyrównawczy i zabezpiecza komorę ciśnieniową pompy hamulcowej. Za pierwszym tłokiem umiejscowiona jest przestrzeń wypełniona płynem hamulcowym. Jest ona bezciśnieniowa. Od zewnątrz zamyka ją uszczelnienie wargowe. Włączenie hamulców powoduje wpłynięcie do niej płynu hamulcowego ze zbiornika. Wyłączenie hamulców sprawia, że nadmiar płynu znajdującego się za tłokiem, przez otwory w tłoku i płytce przepływa do przestrzeni usytuowanej przed tłokiem. Jest ona połączona z układem hamulcowym. Dzięki takiemu rozwiązaniu układ hamulcowy jest nieprzerwanie napełniony. Uszczelnienie wstępne przemieszcza się po powierzchni cylindra pokrytej płynem hamulcowym. Ruch drugiego tłoka wywołuje ciśnienie wytworzone w obwodzie wstępnym.

Logo producenta części samochodowych LPR

Firma LPR Brakes została założona przez Pietro Arici w roku 1952. Fabryka zlokalizowana była w mieście Bresciato, we Włoszech. Na początku swej działalności był to mały zakład produkujący hydrauliczne cylindry hamulcowe. Po mniej więcej 25 latach działalności, w roku 1977, firma została przeniesiona, przez syna dotychczasowego właściciela Luciano Arici, do miasta Piacenza, gdzie do obecnej chwili usytuowane są pomieszczenia do przechowywania towarów, ale przede wszystkim biuro zarządu przedsiębiorstwa. W chwili obecnej firma dysponuje pięcioma wytwórniami, siedmioma spółkami zależnymi oraz trzema zautomatyzowanymi magazynami rozproszonymi po całym świecie. Towary będące w ofercie LPR sprzedawane są do bez mała 76 krajów. Natomiast ośrodki sprzedażowe mieszczą się w Niemczech, Węgrzech, Hiszpanii, Macedonii oraz USA. LPR to znamienita włoska marka, której wysoki poziom wyrobów potwierdza szereg międzynarodowych certyfikatów. Samochody takich znanych marek jak Fiat, Renault, Iveco, Lada itp. wyposażane są w oryginalne fabrykaty LPR. Asortyment obejmuje na przykład klocki hamulcowe (do hamulców tarczowych oraz do hamulców bębnowych); tarcze hamulcowe; bębny hamulcowe; cylindry hamulcowe; cylindry sprzęgła itp. Oprócz tego, firma ma w swojej ofercie szeroki wybór podzespołów samochodowych nieoryginalnych, na przykład pompy wodne, zaciski hamulcowe, napinacze, wały napędowe oraz przeguby homokinetyczne, rozdzielacze siły hamowania, wałki itp.