Napis Gwarancja producenta

Popychacze zaworowe FEBI BILSTEIN 02998

Popychacze zaworowe - FEBI BILSTEIN 02998
(Zawiera podatek VAT)
21,44 PLN
Nazwa towaru:
POPYCHACZE ZAW.HYDRAUL.OPEL OHC /FEBI/
Kod towaru:
02998
Kod producenta:
02998
Producent:
FEBI BILSTEIN
Identyfikator producenta
0101
Cena netto:
17,43 PLN
Dostępność:
>5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Grubość [mm]: 68,0
średnica zewnętrzna [mm]: 21,5
Tryb pracy: hydrauliczny
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 0,1
Kod EAN
4027816029984
Informacje dodatkowe producenta
pdfpdf
Lista opinii

Zadania popychaczy

Głównym zadaniem popychacza jest współpraca z krzywką wału rozrządu oraz z trzonkiem zaworu lub laską popychacza.

Podział popychaczy samochodowych silników spalinowych

Popychacze można podzielić ze względu na część lub zespół, z którym współpracują, sposób obsługi, kształt. W pierwszym przypadku wyróżnia się popychacze płaskie, rolkowe i dźwigniowe. Są one wykorzystywane między innymi w silnikach, w których wałek rozrządu znajduje się w kadłubie. Ze względu na sposób obsługi wyróżnia się popychacze mechaniczne i hydrauliczne. Te pierwsze wymagają okresowej kontroli luzu zaworowego. Hydrauliczne są bezobsługowe, nie wymagają kontroli okresowej. Obecnie są najczęściej montowane w silnikach. Ze względu na kształt wyszczególnić można popychacze szklankowe i płaskie. Te pierwsze współpracują z wałkami rozrządu w głowicy. Posiadają na całej długości dużą średnicę. Popychacze płaskie posiadają dużą średnicę tylko w części dolnej. Stosowane są w silnikach, w których wałek rozrządu umieszczony jest we kadłubie.

Budowa popychaczy

Aby zmniejszyć ciężar popychacza płaskiego zmniejsza się jego średnicę w części prowadzącej. Nie wpływa to negatywnie na współpracę talerzyka z krzywką, zmniejsza natomiast masę popychacza, a więc elementu wykonującego ruch posuwisto zwrotny. Popychacze szklankowe mogą mieć regulację luzu hydrauliczną lub ręczną. W przypadku regulacji manualnej, wyposażone są w płytki, przy pomocy których ustawia się luz. Są one usytuowane w specjalnym gnieździe. W popychaczach hydraulicznych, nazywanych także kastorami luzów zaworowych, regulacja odbywa się dzięki wykorzystaniu hydraulicznego kasownika luzu. Jest on zasilany będącym pod ciśnieniem olejem dostarczanym z kanału olejowego. Wytwarzane są w różnych typach. Popychacze są konstruowane tak, aby podczas pracy obracały się. Sprawia to, że równomiernie się zużywają.

Popychacze z rolką

Popychacze z rolką charakteryzują się dużą trwałością, małymi oporami i możliwością przenoszenia większych sił. Z tego względu, mimo wielu wad, do których należy wysoka cena, są one stosowane. Z Aby zapewnić ich ruch posuwisto-zwrotny, w kadłubie lokuje się specjalne rowki albo tuleje prowadzące. Sposób ich pracy uniemożliwia ich obracanie się w głowicy.

Zalety samoczynnej regulacji luzów zaworowych

Automatyczna regulacja luzów zaworowych pozwala na ograniczenie prac serwisowych oraz przyczynia się do zapewnienia niezmiennego środowiska pracy całego układu. Dzięki zastosowaniu jej, zbędna staje się koniczność kontroli luzów zaworowych. Praca silnika i układu rozrządu jest mniej hałaśliwa. Jednostka napędowa pracuje bardziej harmonijnie. Zmniejszone jest również wydalanie toksycznych składników spalin.

 
 

Logo producenta części samochodowych FEBI BILSTEIN

Febi Bilstein to firma o charakterze rodzinnym, która pojawiła się w roku 1844, w mieście Ennepetal, jako jedna z pierwszych otworzonych na rynku motoryzacyjnym. Na początku swojej działalności firma skupiona była na wyrobie narzędzi dla hutnictwa, na przykład łańcuchów, pił, dłut itp., a dopiero w kolejnych latach zaczęła zajmować się fabrykowaniem, a także sprzedażą podzespołów wymiennych do pojazdów samochodowych.

Firma Febi Bilstein przede wszystkim kojarzona jest z produkcją części układu hamulcowego, jak również elementów zawieszenia w bardzo dobrym gatunku, wykorzystywanych do pierwszego montażu a także jako części zamienne. Wysoką pozycję, jaką zajmuje na rynku motoryzacyjnym, przedsiębiorstwo zawdzięcza w głównej mierze kompetentnemu personelowi, czyli bez mała 1300 osobom, ale też niemieckiej dbałości o szczegóły oraz perfekcjonizmowi działania. W ofercie sprzedaży producenta znaleźć można przeszło 30 000 różnego rodzaju podzespołów wymiennych, osiągalnych w filiach firmy znajdujących się w 69 krajach całego świata. Nabywcy do dyspozycji mają na przykład produkty montażowe do kół (śruby), elementy sterowania (drążki sterownicze, przeguby kulowe i wahacze, końcówki drążków sterowniczych), elementy technologii napędowej, w szczególności detale potrzebne do montażu skrzyni biegów (wały napędowe, przekładnie), elementy układu paliwowego, uszczelki silnika, podzespoły silników, zawieszenie silnika, jednostki sterujące silnika, elementy układu chłodzenia, części do hamulców, elementy zawieszenia samochodu, a także dużą liczbę części elektronicznych oraz elektrycznych.

Wskutek nieprzerwanej wzmożonej działalności przedsiębiorstwo wytwarza więcej niż 20 000 wielorakich modeli części samochodowych, używanych do produkcji najpopularniejszych marek. Każdy z tych podzespołów jest zrealizowany z niemiecką precyzją, zaś najpopularniejszym wytwarzanym elementem są amortyzatory marki Bilstein, wykonane w bardzo wysokim standardzie. Są one montowane najczęściej przez wytwórców aut sportowych, (na przykład Ferrari, Lotus czy Porsche). Również inni producenci samochodów biorących udział w sportach rajdowych, jak też zajmujących się tuningowaniem silników, montują w swoich pojazdach elementy napędowe oraz amortyzatory firmy Febi Bilstein. Są to marki takie jak Mitsubishi, Fiat, Opel, a także Subaru.