Napis Gwarancja producenta

Popychacze zaworowe INA 420 0001 10

Popychacze zaworowe - INA 420 0001 10
(Zawiera podatek VAT)
55,61 PLN
Nazwa towaru:
POPYCHACZE ZAW.HYDRAUL.DB 124,201 OM601-
Kod towaru:
420 0001 10
Kod producenta:
420 0001 10
Producent:
INA
Identyfikator producenta
0204
Cena netto:
45,21 PLN
Dostępność:
>5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Tryb pracy: hydrauliczny
Wysokość [mm]: 36,00
Średnica [mm]: 40,00
Kod EAN
4005108068712
Informacje dodatkowe producenta
pdf
Kod zestawu Nazwa zestawu
428 0046 30 Popychacze zaworowe
Lista opinii

Zadania popychaczy

Głównym zadaniem popychacza jest współpraca z krzywką wału rozrządu oraz z trzonkiem zaworu lub laską popychacza.

Podział popychaczy samochodowych silników spalinowych

Popychacze można podzielić ze względu na część lub zespół, z którym współpracują, sposób obsługi, kształt. W pierwszym przypadku wyróżnia się popychacze płaskie, rolkowe i dźwigniowe. Są one wykorzystywane między innymi w silnikach, w których wałek rozrządu znajduje się w kadłubie. Ze względu na sposób obsługi wyróżnia się popychacze mechaniczne i hydrauliczne. Te pierwsze wymagają okresowej kontroli luzu zaworowego. Hydrauliczne są bezobsługowe, nie wymagają kontroli okresowej. Obecnie są najczęściej montowane w silnikach. Ze względu na kształt wyszczególnić można popychacze szklankowe i płaskie. Te pierwsze współpracują z wałkami rozrządu w głowicy. Posiadają na całej długości dużą średnicę. Popychacze płaskie posiadają dużą średnicę tylko w części dolnej. Stosowane są w silnikach, w których wałek rozrządu umieszczony jest we kadłubie.

Budowa popychaczy

Aby zmniejszyć ciężar popychacza płaskiego zmniejsza się jego średnicę w części prowadzącej. Nie wpływa to negatywnie na współpracę talerzyka z krzywką, zmniejsza natomiast masę popychacza, a więc elementu wykonującego ruch posuwisto zwrotny. Popychacze szklankowe mogą mieć regulację luzu hydrauliczną lub ręczną. W przypadku regulacji manualnej, wyposażone są w płytki, przy pomocy których ustawia się luz. Są one usytuowane w specjalnym gnieździe. W popychaczach hydraulicznych, nazywanych także kastorami luzów zaworowych, regulacja odbywa się dzięki wykorzystaniu hydraulicznego kasownika luzu. Jest on zasilany będącym pod ciśnieniem olejem dostarczanym z kanału olejowego. Wytwarzane są w różnych typach. Popychacze są konstruowane tak, aby podczas pracy obracały się. Sprawia to, że równomiernie się zużywają.

Popychacze z rolką

Popychacze z rolką charakteryzują się dużą trwałością, małymi oporami i możliwością przenoszenia większych sił. Z tego względu, mimo wielu wad, do których należy wysoka cena, są one stosowane. Z Aby zapewnić ich ruch posuwisto-zwrotny, w kadłubie lokuje się specjalne rowki albo tuleje prowadzące. Sposób ich pracy uniemożliwia ich obracanie się w głowicy.

Zalety samoczynnej regulacji luzów zaworowych

Automatyczna regulacja luzów zaworowych pozwala na ograniczenie prac serwisowych oraz przyczynia się do zapewnienia niezmiennego środowiska pracy całego układu. Dzięki zastosowaniu jej, zbędna staje się koniczność kontroli luzów zaworowych. Praca silnika i układu rozrządu jest mniej hałaśliwa. Jednostka napędowa pracuje bardziej harmonijnie. Zmniejszone jest również wydalanie toksycznych składników spalin.

Logo producenta części samochodowych INA

Losy marki INA biorą swój początek w roku 1946, kiedy to bracia Schaeffler, Georg i Wilhelm, uruchomili firmę w niemieckim mieście Herzogenaurach. Początkowo był to nieduży zakład rzemieślniczy, w któym zajmowali się wytwarzaniem pierwszych wymiennych podzespołów samochodowych. W roku 1949 Georg Schaeffler opracował projekt łożyska igłowego, który z miejsca wzbudził ogromne zainteresowanie, jak też stał się kamieniem milowym w przemyśle samochodowym. Dobra passa firmy INA rozpoczęła się z rokiem 1952, kiedy to produkowane przez nią łożyska zaczęły być montowane do aut marki Volkswagen. Otwarło to przed przedsiębiorstwem nowe możliwości, przysparzając mu popularności najpierw na obszarze Niemiec, a nieco później w całej Europie.

Od roku 1963 na rynku motoryzacyjnym zaczęły być dostępne części samochodowe marki INA, które zostały wyprodukowane w jej pierwszej fabryce, mieszczącej się w Stanach Zjednoczonych. W krótkim czasie pojawiły się kolejne bazy produkcyjne – w Europie Wschodniej i Zachodniej, Ameryce Południowej oraz Azji. Od roku 1971 firma zaopatruje fabryki znanych producentów aut, takich jak Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi czy BMW, w części samochodowe do tak zwanego pierwszego montażu. Współcześnie towary wytwarzane w fabrykach INA montowane są w wybranych wersjach samochodów marki Ford, Renault, Nissan, Rover, Alfa Romeo, Fiat, Seat, Opel, Volvo, Saab czy Peugeot. Oprócz tego przedsiębiorstwo zaopatruje rynek motoryzacyjny posprzedażowy w komponenty przez siebie wyprodukowane. W roku 2003 INA razem z marką FAG połączyły się i od tej pory współtworzą nową firmę o nazwie Schaeffler Group, która obecnie uważana jest za jednego z najlepszych dostawców łożysk tocznych, ślizgowych, systemów liniowych, jak również innych podzespołów dla przemysłu motoryzacyjnego.

Co roku Schaeffler Group przedstawia do rozpatrzenia urzędowi patentowemu mniej więcej 1100 swoich innowacji, przekazując jednocześnie na rynek samochodowy bez mała 40 000 różnego rodzaju produktów. W asortymencie firmy znaleźć można na przykład łożyska samochodowe, napinacze paska klinowego, rolki napinacza, popychacze zaworów, elementy silnika oraz części wymienne do silnika, części skrzyni biegów i inne części samochodowe.