Napis Gwarancja producenta

Przepływomierz masowy powietrza BOSCH 0 280 218 005

Przepływomierz masowy powietrza - BOSCH 0 280 218 005
Przepływomierz masowy powietrza - BOSCH 0 280 218 005 Przepływomierz masowy powietrza - BOSCH 0 280 218 005 Przepływomierz masowy powietrza - BOSCH 0 280 218 005 Przepływomierz masowy powietrza - BOSCH 0 280 218 005 Przepływomierz masowy powietrza - BOSCH 0 280 218 005
(Zawiera podatek VAT)
434,20 PLN
Nazwa towaru:
PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA NISSAN ALMERA I
Kod towaru:
0280218005
Kod producenta:
0280218005
Producent:
BOSCH
Identyfikator producenta
0030
Cena netto:
353,01 PLN
Dostępność:
>5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
zalecane rozszerzenie naprawy: Filtr powietrza
Kody handlowe
HFM-5-4.7
Kod EAN
3165143383384
Lista opinii

Funkcje i rodzaje przepływomierzy powietrza

Przepływomierz powietrza to inaczej czujnik dzięki któremu dostarczane są informacje dotyczące strumienia – masy – powietrza dostającego się do cylindrów jednostki napędowej. W nowoczesnych samochodach przekazywany przez niego sygnał, wraz z prędkością obrotową wału korbowego stanowi podstawowy zbiór danych przekazywanych do sterownika, w oparciu o który optymalizuje on pracę silnika. Odbywa się to poprzez sterowanie odpowiednimi systemami regulacji. W starszych modelach samochodów wykorzystywano przepływomierze posiadające przesłonę spiętrzającą oraz przepływomierze termoanemometryczne zaopatrzone w wykonane z drutu części grzewcze. Obecnie najczęściej stosowane są przepływomierze termoanemometryczne z warstwowym elementem pomiarowym. Używane są także przepływomierze kalorymetryczne wyposażone w elementy pomiarowe (rezystancyjne). Te ostatnie pozwalają ustalić natężenie strumienia powietrznego przemieszczającego się zarówno w kierunku silnika jak i w odwrotną stronę. Dzięki temu możliwy jest pomiar tak zwanego przepływu zwrotnego powietrza. Na wyjściu przepływomierza powietrza emitowany jest sygnał napięciowy. W rozwiązaniach z najwyższej półki sygnał wyjściowy jest cyfrowy, inaczej częstotliwościowy.

Kontrola przepływomierza powietrza z przesłoną spiętrzającą

Sprawdzenie przepływomierza powietrza z przesłoną spiętrzającą polega na rejestracji przy użyciu miernika albo oscyloskopu sygnału wyjściowego. Pomiar powinien być wykonywany w zmiennych warunkach pracy jednostki napędowej. Powinna być ustawiona prędkość biegu jałowego, a przepustnice powietrza należy otworzyć najbardziej jak to możliwe. Wyniki porównuje się z wartościami napięcia wskazanymi przez wytwórcę. Przepływomierz nie jest sprawny gdy zmierzone napięcie różni się od wzorcowego. W praktyce główną czynnością podczas sprawdzania stanu przepływomierza jest podłączenie oscyloskopu do odpowiednich styków kontrolowanego urządzenia, przy pomocy sond igłowych. Należy przy tym kierować się zawartością schematu połączeń elektrycznych. W taki sam sposób podłącza się końcówki pomiarowe miernika uniwersalnego.

W przypadku stwierdzenia braku sygnału wyjściowego, sprawdzić czy jest do przepływomierza doprowadzone jest zasilanie. Należy to zrobić po wypięciu wtyczki kontrolowanego urządzenia i włączeniu zapłonu. Jeśli wartość napięcia równa jest zeru, sprawdzić trzeba ciągłość przewodów elektrycznych łączących przepływomierz i sterownik. Następnie kontroluje się ciągłość i zmianę rezystancji ścieżki oporowej czujnika położenia przesłony spiętrzającej. Używa się do tego oscyloskopu. Położenie klapy przepływomierza skutkuje zmianą rezystancji między jego stykami. Powinna ona mieścić się w zakresie określonym przez producenta. Dodatkowo należy jeszcze skontrolować czujnik temperatury powietrza, będący częścią przepływomierza powietrza z przesłoną spiętrzającą. Znajduje się on przed przesłoną. Zwykle jest typu NTC. Zasilany jest napięciem pięciu Volt.

Robert Bosch założył firmę Bosch powstała w 1886 w Stuttgarcie, która zajmowała się mechaniką precyzyjna i elektromechaniką. Bosch wykonywał pracę od elektrycznych dzwonków po systemy telefoniczne. Następnym etapem było zaprojektowanie aparatu zapłonowego tym, otworzył drogę do rynku motoryzacyjnego i się stał się dostawcą niezawodnego aparatu zapłonowego na świecie. Pierwszą halę produkcyjna Bosch zbudował w 1901 roku. Dzisiaj praktycznie nie ma samochodu, w którym nie byłby zamontowany podzespół z firmy Bosch. Takie części jak czujniki, układ hamulcowy, układy wtryskowe, pompy wysokiego ciśnienia, świece, sondy lambda, wycieraczki szyb i wiele innych podzespołów montowane są na pierwszy montaż w fabrykach samochodów takich jak np. Audi, Mercedes, BMW, Opel, Alfa Romeo, Fiat, Citroen, Peugeot, Renault, Nissan, Toyota, Mitsubishi, Ford, Honda, Subaru, Volvo, Mazda, Lexus i innych. Części firmy Bosch charakteryzują się solidnością wykonania i niezawodnością.