Napis Gwarancja producenta

Przepływomierz masowy powietrza FEBI BILSTEIN 22257

Przepływomierz masowy powietrza - FEBI BILSTEIN 22257
(Zawiera podatek VAT)
608,96 PLN
Nazwa towaru:
PRZEPŁYWOMIERZ POWIETRZA VOLVO S70,S80 V
Kod towaru:
22257
Kod producenta:
22257
Producent:
FEBI BILSTEIN
Identyfikator producenta
0101
Cena netto:
495,09 PLN
Dostępność:
0
Rodzaj oporu: czujnik gorącej warstwy masy powietrza
Ciężar [kg]: 0,315
Kod EAN
4027816222576
Lista opinii

Funkcje i rodzaje przepływomierzy powietrza

Przepływomierz powietrza to inaczej czujnik dzięki któremu dostarczane są informacje dotyczące strumienia – masy – powietrza dostającego się do cylindrów jednostki napędowej. W nowoczesnych samochodach przekazywany przez niego sygnał, wraz z prędkością obrotową wału korbowego stanowi podstawowy zbiór danych przekazywanych do sterownika, w oparciu o który optymalizuje on pracę silnika. Odbywa się to poprzez sterowanie odpowiednimi systemami regulacji. W starszych modelach samochodów wykorzystywano przepływomierze posiadające przesłonę spiętrzającą oraz przepływomierze termoanemometryczne zaopatrzone w wykonane z drutu części grzewcze. Obecnie najczęściej stosowane są przepływomierze termoanemometryczne z warstwowym elementem pomiarowym. Używane są także przepływomierze kalorymetryczne wyposażone w elementy pomiarowe (rezystancyjne). Te ostatnie pozwalają ustalić natężenie strumienia powietrznego przemieszczającego się zarówno w kierunku silnika jak i w odwrotną stronę. Dzięki temu możliwy jest pomiar tak zwanego przepływu zwrotnego powietrza. Na wyjściu przepływomierza powietrza emitowany jest sygnał napięciowy. W rozwiązaniach z najwyższej półki sygnał wyjściowy jest cyfrowy, inaczej częstotliwościowy.

Kontrola przepływomierza powietrza z przesłoną spiętrzającą

Sprawdzenie przepływomierza powietrza z przesłoną spiętrzającą polega na rejestracji przy użyciu miernika albo oscyloskopu sygnału wyjściowego. Pomiar powinien być wykonywany w zmiennych warunkach pracy jednostki napędowej. Powinna być ustawiona prędkość biegu jałowego, a przepustnice powietrza należy otworzyć najbardziej jak to możliwe. Wyniki porównuje się z wartościami napięcia wskazanymi przez wytwórcę. Przepływomierz nie jest sprawny gdy zmierzone napięcie różni się od wzorcowego. W praktyce główną czynnością podczas sprawdzania stanu przepływomierza jest podłączenie oscyloskopu do odpowiednich styków kontrolowanego urządzenia, przy pomocy sond igłowych. Należy przy tym kierować się zawartością schematu połączeń elektrycznych. W taki sam sposób podłącza się końcówki pomiarowe miernika uniwersalnego.

W przypadku stwierdzenia braku sygnału wyjściowego, sprawdzić czy jest do przepływomierza doprowadzone jest zasilanie. Należy to zrobić po wypięciu wtyczki kontrolowanego urządzenia i włączeniu zapłonu. Jeśli wartość napięcia równa jest zeru, sprawdzić trzeba ciągłość przewodów elektrycznych łączących przepływomierz i sterownik. Następnie kontroluje się ciągłość i zmianę rezystancji ścieżki oporowej czujnika położenia przesłony spiętrzającej. Używa się do tego oscyloskopu. Położenie klapy przepływomierza skutkuje zmianą rezystancji między jego stykami. Powinna ona mieścić się w zakresie określonym przez producenta. Dodatkowo należy jeszcze skontrolować czujnik temperatury powietrza, będący częścią przepływomierza powietrza z przesłoną spiętrzającą. Znajduje się on przed przesłoną. Zwykle jest typu NTC. Zasilany jest napięciem pięciu Volt.

 
 

Logo producenta części samochodowych FEBI BILSTEIN

Febi Bilstein to firma o charakterze rodzinnym, która pojawiła się w roku 1844, w mieście Ennepetal, jako jedna z pierwszych otworzonych na rynku motoryzacyjnym. Na początku swojej działalności firma skupiona była na wyrobie narzędzi dla hutnictwa, na przykład łańcuchów, pił, dłut itp., a dopiero w kolejnych latach zaczęła zajmować się fabrykowaniem, a także sprzedażą podzespołów wymiennych do pojazdów samochodowych.

Firma Febi Bilstein przede wszystkim kojarzona jest z produkcją części układu hamulcowego, jak również elementów zawieszenia w bardzo dobrym gatunku, wykorzystywanych do pierwszego montażu a także jako części zamienne. Wysoką pozycję, jaką zajmuje na rynku motoryzacyjnym, przedsiębiorstwo zawdzięcza w głównej mierze kompetentnemu personelowi, czyli bez mała 1300 osobom, ale też niemieckiej dbałości o szczegóły oraz perfekcjonizmowi działania. W ofercie sprzedaży producenta znaleźć można przeszło 30 000 różnego rodzaju podzespołów wymiennych, osiągalnych w filiach firmy znajdujących się w 69 krajach całego świata. Nabywcy do dyspozycji mają na przykład produkty montażowe do kół (śruby), elementy sterowania (drążki sterownicze, przeguby kulowe i wahacze, końcówki drążków sterowniczych), elementy technologii napędowej, w szczególności detale potrzebne do montażu skrzyni biegów (wały napędowe, przekładnie), elementy układu paliwowego, uszczelki silnika, podzespoły silników, zawieszenie silnika, jednostki sterujące silnika, elementy układu chłodzenia, części do hamulców, elementy zawieszenia samochodu, a także dużą liczbę części elektronicznych oraz elektrycznych.

Wskutek nieprzerwanej wzmożonej działalności przedsiębiorstwo wytwarza więcej niż 20 000 wielorakich modeli części samochodowych, używanych do produkcji najpopularniejszych marek. Każdy z tych podzespołów jest zrealizowany z niemiecką precyzją, zaś najpopularniejszym wytwarzanym elementem są amortyzatory marki Bilstein, wykonane w bardzo wysokim standardzie. Są one montowane najczęściej przez wytwórców aut sportowych, (na przykład Ferrari, Lotus czy Porsche). Również inni producenci samochodów biorących udział w sportach rajdowych, jak też zajmujących się tuningowaniem silników, montują w swoich pojazdach elementy napędowe oraz amortyzatory firmy Febi Bilstein. Są to marki takie jak Mitsubishi, Fiat, Opel, a także Subaru.