Napis Gwarancja producenta

świeca zapłonowa iskrowa BOSCH 0 242 236 565 Nikiel

świeca zapłonowa iskrowa - BOSCH 0 242 236 565 Nikiel
świeca zapłonowa iskrowa - BOSCH 0 242 236 565 Nikiel świeca zapłonowa iskrowa - BOSCH 0 242 236 565 Nikiel świeca zapłonowa iskrowa - BOSCH 0 242 236 565 Nikiel świeca zapłonowa iskrowa - BOSCH 0 242 236 565 Nikiel świeca zapłonowa iskrowa - BOSCH 0 242 236 565 Nikiel świeca zapłonowa iskrowa - BOSCH 0 242 236 565 Nikiel świeca zapłonowa iskrowa - BOSCH 0 242 236 565 Nikiel
(Zawiera podatek VAT)
18,84 PLN
Nazwa towaru:
ŚWIECA ISKROWA SEAT CORDOBA,SKODA FABIA
Kod towaru:
0242236565
Kod producenta:
0 242 236 565
Producent:
BOSCH
Identyfikator producenta
0030
Cena netto:
15,32 PLN
Dostępność:
>5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Kody handlowe
+51, 79004, FR 7 HC+, Set 4 - 0 242 235 983
Kod EAN
4047024115613
Informacje dodatkowe producenta
pdf
Lista opinii

Najważniejszym funkcją świecy zapłonowej jest spowodowanie w komorze spalania silnika samochodu wyładowania elektrycznego o określonym napięciu szczytowym oraz odpowiedniej energii. Wyładowanie następuje między elektrodą centralną a jedną lub kilkoma elektrodami bocznymi. Aby nastąpiło wyładowanie, niezbędne jest napięcie wtórne o minimalnej wartości, zależnej od odległości między elektrodami środowiska w jakim zachodzi proces, ciśnienia a także kształtu elektrod.

Mieszanka paliwowa ulega zapłonowi w cylindrze, gdy ilość ciepła do niej dostarczona jest wystarczająca do zainicjowania procesu, w którym płomień będzie na tyle duży aby mógł się samoczynnie rozwijać. Większe zawirowania ładunku w cylindrze jednostki napędowej przyczyniają się do utrudniania zapłonu a nawet mogą doprowadzić do zgaszenia płomienia. Zapłon przebiega bez zakłóceń gdy świeca zapłonowa osiada wymaganą charakterystykę cieplną. Jest ona określana przez temperaturę samooczyszczania się i temperaturę zapłonu. Temperatura samooczyszczania się to temperatura poniżej której nie zachodzi samooczyszczanie się świecy, które prowadzi do jej mostkowania. Powyżej tej temperatury zostają wypalone złożone przede wszystkim z cięższych węglowodorów i sadzy zanieczyszczenia osadzające się na powierzchni izolatora. Zanieczyszczenia te przyczyniają się do zmniejszenia rezystancji powierzchniowej izolatora. Tworzą mostek przewodzący.

Przekroczenie temperatury 850 stopni Celsjusza czyli temperatury samozapłonu przez najbardziej wysunięte do komory spalania elementy świecy, jest przyczyną samoczynnych i niekontrolowanych zapłonów mieszanki paliwowo powietrznej. Odpowiednia świeca zapłonowa pracuje w temperaturze od 500 do 850 stopni Celsjusza.

W samochodach z instalacją gazową stosuje się specjalne świece zapłonowe. Zapłon odbywa się na tej samej zasadzie co w silnikach benzynowych z pewnymi zmianami dotyczącymi jego warunków. W przypadku LPG występuje o około 30 procent większa rezystancja mieszanki, utrudniająca przeskok iskry elektrycznej. Ponadto wyższa jest temperatura spalania.

Świece zapłonowe dla instalacji gazowej zaprojektowane są tak aby mogły pracować również z benzyną, ale w pierwszej kolejności ich cechy konstrukcyjne dedykowane są współdziałaniu z gazem. Budowa świecy zapłonowej gwarantuje odpowiednio dobrane właściwości iskry a także wymaganą wartość energii. Są one tak dopasowane aby zniwelować utrudnienia wynikające z cech mieszanki gazowo-powietrznej. Dobór właściwej świecy zapłonowej pozwala ominąć problemy związane z jakością paliwa gazowego oraz złym stosunkiem propanu i butanu.

 Używanie paliwa złej jakości lub krótkotrwałą praca silnika w niskich temperaturach prowadzą do osadzania się na świecy nagaru, który utrudnia przeskok iskry a tym samym zapłon paliwa.

Elektroda centralna zasilana jest wysokim napięciem. Umieszczona jest wewnątrz izolatora ceramicznego. Elektroda (lub elektrody) boczna przez gwintowany korpus świecy łączy się z masą. Iskra powstaje między nimi. Korpus świecy jest skonstruowany tak aby można było ją osadzić w gnieździe głowicy silnika i jednocześnie sprawnie odprowadzać ciepło. Jeżeli szczelina między elektrodami jest zbyt duża to nie nastąpi przeskok iskry. W przypadku gdy jest ona mała może nastąpić zespawanie elektrod. Szczelinę trzeba okresowo kalibrować zgodnie z instrukcją producenta.

Świece zapłonowe dzielą się na zimne i gorące. Te pierwsze ze względu na większe możliwości odprowadzania ciepła stosowane są głównie w silnikach chłodzonych powietrzem, w silnikach o wysokich obrotach i dużej mocy oraz w silnikach dwumasowych. Świece gorące, czyli mające mniejsze możliwości odprowadzania nadmiaru temperatury stosuje się w silnikach o wolnych obrotach pracy, czterosuwowych, chłodzonych cieczą.

Robert Bosch założył firmę Bosch powstała w 1886 w Stuttgarcie, która zajmowała się mechaniką precyzyjna i elektromechaniką. Bosch wykonywał pracę od elektrycznych dzwonków po systemy telefoniczne. Następnym etapem było zaprojektowanie aparatu zapłonowego tym, otworzył drogę do rynku motoryzacyjnego i się stał się dostawcą niezawodnego aparatu zapłonowego na świecie. Pierwszą halę produkcyjna Bosch zbudował w 1901 roku. Dzisiaj praktycznie nie ma samochodu, w którym nie byłby zamontowany podzespół z firmy Bosch. Takie części jak czujniki, układ hamulcowy, układy wtryskowe, pompy wysokiego ciśnienia, świece, sondy lambda, wycieraczki szyb i wiele innych podzespołów montowane są na pierwszy montaż w fabrykach samochodów takich jak np. Audi, Mercedes, BMW, Opel, Alfa Romeo, Fiat, Citroen, Peugeot, Renault, Nissan, Toyota, Mitsubishi, Ford, Honda, Subaru, Volvo, Mazda, Lexus i innych. Części firmy Bosch charakteryzują się solidnością wykonania i niezawodnością.