Napis Gwarancja producenta

Tarcza hamulcowa BREMBO 09.3357.10

Tarcza hamulcowa - BREMBO 09.3357.10
Tarcza hamulcowa - BREMBO 09.3357.10 Tarcza hamulcowa - BREMBO 09.3357.10
(Zawiera podatek VAT)
270,33 PLN
Nazwa towaru:
HAM.TARCZA /P/ RENAULT TRAFIC 81- 252.2/
Kod towaru:
09.3357.10
Kod producenta:
09.3357.10
Producent:
BREMBO
Identyfikator producenta
0065
Cena netto:
219,78 PLN
Dostępność:
0
Moment dokręcenia [Nm]: 85
Średnica otworu centrującego [mm]: 76
Ilość otworów: 6
średnica zewnętrzna [mm]: 252
Minimalna grubość [mm]: 22
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 24
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany wewnętrznie
Wysokość [mm]: 53,5
Kod EAN
8020584335710
Lista opinii

Ze względu na to, że tarcze hamulcowe są elementami układu hamulcowego samochodu najbardziej narażonymi na duże obciążenia, ich jakość oraz konstrukcja mają decydujące znaczenie dla funkcjonowania hamulców. Na skuteczność hamulców w dużej mierze wpływa jednorodność materiału, z którego wykonane są tarcze oraz ich kształt geometryczny. W trakcie hamowania, energia wyzwalana podczas tego procesu zostaje przekazana tarczom hamulcowym, skąd z kolei następuje jej oddanie do otoczenia. Tarcze hamulcowe mogą rozgrzać się do temperatury nawet ośmiuset stopni Celsjusza. Aby hamulce były gotowe do pracy przy kolejnym hamowaniu, muszą być szybko schłodzone. Innymi słowy ciepło musi być skutecznie odprowadzone ze strefy tarcia. W przypadku nadmiernie nagrzanych tarcz hamulcowych występuje zjawisko „fadingu”, czyli zanikania siły tarcia w wyniku znacznego nagrzania się elementów ciernych.

Jakość tarcz hamulcowych

Ze względu na ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa, jakość tarcz hamulcowych kontrolowana jest bardzo dokładnie już podczas produkcji. Z tego też powodu są one poddawane dużej liczbie badań. Tarcze są dostosowywane do właściwości okładzin ciernych. Po odlaniu poddawane są badaniu rentgenograficznemu. Jego celem jest wykrycie mogących wystąpić wad materiałowych. Po skończeniu obróbki mechanicznej kontrolowane są wymiary, rozłożenie twardości, kształt, równoległość powierzchni ciernych, chropowatość powierzchni ciernych. Dopuszczalne odchylenie równoległości powierzchni ciernych wynosi dziesięć mikrometrów. Maksymalna chropowatość powierzchni ciernych nie może przekraczać jednego i dwóch dziesiątych mikrometra. Wyróżnia się tarcze hamulcowe jednoczęściowe, czyli pełne i tarcze hamulcowe podwójne, czyli wentylowane. W tarczach hamulcowych podwójnych, między dwiema tarczami pełnymi umiejscowione są żebra, dzięki którym odbywa się chłodzenie wewnętrzne.

Wymiana tarcz hamulcowych

Do niebezpiecznych sytuacji mogą doprowadzić pęknięcia, rdza, żłobki pojawiające się na tarczy oraz zbyt mała jej grubość. Tarcze są mało odporne na uderzenia. Ze względu na zużywanie się tarcz, należy je wymieniać po dwóch lub trzech wymianach elementów ciernych. Zapobiega to wpływowi rdzy i zmniejszeniu się właściwości ciernych. Ponad tygodniowe nieużywanie samochodu może doprowadzić do korozji elektrochemicznej między elementami ciernymi a samą tarczą. Może ona spowodować tzw. ślady przestoju, czyli zmiany materiałowe o głębokości nawet do kilku milimetrów. Zjawisko to ma miejsce w wyniku działania wody, także pary wodnej, która staje się elektrolitem. Jego działanie zwiększa obecność soli. Tarcze hamulcowe należy wymienić jeżeli stwierdzi się występowanie śladów przestoju.

Zapraszamy do zakupu tarcz hamulcowych w naszej hurtowni znajdującej się w Szczecinie (Zachodniopomorskie) lub w prowadzonym przez nas sklepie internetowym esamochodoweczesci.pl.

Logo producenta części układów hamulcowych Brembo

Przedsiębiorstwo Brembo rozpoczęło swoją działalność w roku 1961 we Włoszech, niedaleko miasta Bergamo. Tam Emilio Bombassei (ojciec aktualnego prezesa firmy), otworzył nieduży punkt technicznej obsługi samochodów. To właśnie ten niewielki warsztat dał początek firmie. Moment przełomowy dla firmy przypadł na rok 1964, kiedy to Brembo zajęło się wytwarzaniem, pierwszych we Włoszech, tarcz hamulcowych. Dotychczas tarcze sprowadzane były z Wielkiej Brytanii. W niedługim czasie firma zajęła się produkcją innych podzespołów montowanych w układach hamulcowych. W tym samy roku firma Brembo zawarła umowę z włoskim producentem samochodów wyścigowych, sportowych, osobowych oraz dostawczych Alfa Romeo na dystrybucję układów hamulcowych. Zaś w roku 1972 przedsiębiorstwo zostało oficjalnym kolporterem dla włoskiej fabryki motocykli Moto Guzzi. Rok 1975 zaowocował współpracą z włoską fabryką samochodów sportowych Ferrari. Od roku 1980 firma skupiła się na rozwoju procesów technologicznych, jak też na modernizacji elementów do pojazdów osobowych, wyścigowych oraz motocykli. I tak, tego roku pojawił się w ofercie firmy zacisk hamulcowy o nowatorskiej konstrukcji, wytwarzany z nie stosowanego dotąd surowca jakim było aluminium. Na zastosowanie owego ultranowoczesnego rozwiązania zdecydowali się fabrykanci samochodów takich marek jak na przykład Porsche, BMW, Lancia, Chrysler, Mercedes-Benz czy Nissan. W kolejnych latach rozwój firmy następował bardzo dynamicznie. W roku 2000 Brembo zdecydowało się wejść na bardzo obiecujący i prężnie działający rynek chiński.

Również w Europie Brembo ulokowało dużą część swojego kapitału. Od roku 2006, w Dąbrowie Górniczej, działa trzecia już odlewnia, utworzona w celu uefektywnienia cyklu produkcyjnego zakładów wytwarzających tarcze hamulcowe. W roku 2010 Brembo dokonało inwestycji na kwotę 35 milionów w Czechach, gdzie otwarto kolejną fabrykę samochodowych układów hamulcowych. Pozwoliło to firmie pojawić się w średnim segmencie klasy premium oraz na rozpoczęcie współpracy z markami takimi jak Audi, BMW, Land Rover i GM. Od tego roku również firma uzupełnia zestaw proponowanych przez siebie wyrobów na rynek części zamiennych. Natomiast w roku 2014 Grupa Brembo wkroczyła na rynek północnoamerykański, uruchamiając fabrykę produkującą układy hamulcowe, a także przystąpiła do budowy odlewni żeliwa w Michigan. W roku 2016 nieopodal Monterrey w Meksyku, otworzono odlewnię oraz zakład zajmujący się wytwarzaniem zacisków aluminiowych. W kolejnych latach firma planuje dalszy rozwój, jak też powiększenie rynku zbytu.