Napis Gwarancja producenta

Tuleja wahacza FEBI BILSTEIN 05059

Tuleja wahacza - FEBI BILSTEIN 05059
(Zawiera podatek VAT)
163,21 PLN
Nazwa towaru:
TULEJA WAH.VW LT GÓRA /FEBI/
Kod towaru:
05059
Kod producenta:
05059
Producent:
FEBI BILSTEIN
Identyfikator producenta
0101
Cena netto:
132,69 PLN
Dostępność:
>5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Grubość [mm]: 60,0
Średnica wewnętrzna [mm]: 21,0
średnica zewnętrzna [mm]: 39,0
średnica zewnętrzna [mm]: 64,0
Materiał: Guma / metal
Strona zabudowy: os przednia, na górze
Ciężar [kg]: 0,345
Kod EAN
4027816050599
Lista opinii

Zadania tulei wahacza

Tuleja wahacza należy do elementów tłumiących drgania - w układach, w których powstają w samochodzie (na przykład w silniku czy w zawieszeniu) - nazywanych silentblocami. Są to części, przy pomocy których mocuje się drgające elementy. Zgodnie z niektórymi informacjami stosowanie silentbloców zapoczątkował założyciel koncernu Chrysler (Walter Chrysler). Po raz pierwszy zastosowano je w 1932 roku. Wyposażono w nie nowy model Plymoutha. Pojawiaj się też wzmianki, że koncepcja silentbloców opracowana została w 1934 roku przez konstruktorów z niemieckiej firmy Boge GmbH.

Budowa tulei wahacza

Tuleja wahacza składa się z dwóch odcinków rur. Mają one różną średnicę. Ta o mniejszym przekroju umieszczona jest osiowo w większej. Przedzielone są warstwą gumy. Może być ona wykonana również z innych materiałów ale posiadających właściwości takie jak guma.

Działanie tulei wahacza

Tuleja wahacza łączy końcówki drążka stabilizatora z wahaczami zawieszenia samochodu. Drążek stabilizatora zamontowany jest do nadwozia częścią środkową przy użyciu gumowych poduszek. Dzięki niemu koła są równomiernie obciążone co przyczynia się do stabilnego prowadzenia samochodu. Do jego zadań należy przenoszenie ugięcia wahaczy na przeciwna stronę auta w trakcie jazdy po łuku. Podczas pokonywania zakrętów samochód przechyla się poprzecznie do kierunku poruszania się. Tuleje wahaczy niwelują drgania powstające w trakcie tego typu manewrów.

Uszkodzone tuleje wahaczy

Wyrobienie tulei przedniego stabilizatora może być przyczyną jego przemieszczania się w mocowaniach. Skutkuje to gorszą przyczepnością samochodu do podłoża w trakcie poruszania się po łuku. W takim przypadku występują też zbyt duże przechyły. Objawy te określane są jako tak zwane miękkie zawieszenie. Skutkiem niepożądanego ruchu drążka stabilizatora jest również nienajlepsze prowadzenie pojazdu. Dodatkowo podczas poruszania się po nierównej nawierzchni dają się słyszeć stuki, które dochodzą spod podłogi samochodu, z miejsca sąsiadującego z przednią osią.

 
 

Logo producenta części samochodowych FEBI BILSTEIN

Febi Bilstein to firma o charakterze rodzinnym, która pojawiła się w roku 1844, w mieście Ennepetal, jako jedna z pierwszych otworzonych na rynku motoryzacyjnym. Na początku swojej działalności firma skupiona była na wyrobie narzędzi dla hutnictwa, na przykład łańcuchów, pił, dłut itp., a dopiero w kolejnych latach zaczęła zajmować się fabrykowaniem, a także sprzedażą podzespołów wymiennych do pojazdów samochodowych.

Firma Febi Bilstein przede wszystkim kojarzona jest z produkcją części układu hamulcowego, jak również elementów zawieszenia w bardzo dobrym gatunku, wykorzystywanych do pierwszego montażu a także jako części zamienne. Wysoką pozycję, jaką zajmuje na rynku motoryzacyjnym, przedsiębiorstwo zawdzięcza w głównej mierze kompetentnemu personelowi, czyli bez mała 1300 osobom, ale też niemieckiej dbałości o szczegóły oraz perfekcjonizmowi działania. W ofercie sprzedaży producenta znaleźć można przeszło 30 000 różnego rodzaju podzespołów wymiennych, osiągalnych w filiach firmy znajdujących się w 69 krajach całego świata. Nabywcy do dyspozycji mają na przykład produkty montażowe do kół (śruby), elementy sterowania (drążki sterownicze, przeguby kulowe i wahacze, końcówki drążków sterowniczych), elementy technologii napędowej, w szczególności detale potrzebne do montażu skrzyni biegów (wały napędowe, przekładnie), elementy układu paliwowego, uszczelki silnika, podzespoły silników, zawieszenie silnika, jednostki sterujące silnika, elementy układu chłodzenia, części do hamulców, elementy zawieszenia samochodu, a także dużą liczbę części elektronicznych oraz elektrycznych.

Wskutek nieprzerwanej wzmożonej działalności przedsiębiorstwo wytwarza więcej niż 20 000 wielorakich modeli części samochodowych, używanych do produkcji najpopularniejszych marek. Każdy z tych podzespołów jest zrealizowany z niemiecką precyzją, zaś najpopularniejszym wytwarzanym elementem są amortyzatory marki Bilstein, wykonane w bardzo wysokim standardzie. Są one montowane najczęściej przez wytwórców aut sportowych, (na przykład Ferrari, Lotus czy Porsche). Również inni producenci samochodów biorących udział w sportach rajdowych, jak też zajmujących się tuningowaniem silników, montują w swoich pojazdach elementy napędowe oraz amortyzatory firmy Febi Bilstein. Są to marki takie jak Mitsubishi, Fiat, Opel, a także Subaru.