Napis Gwarancja producenta

Wahacz FEBI BILSTEIN 04011

Wahacz - FEBI BILSTEIN 04011
(Zawiera podatek VAT)
132,57 PLN
Nazwa towaru:
WAHACZ FORD SCORPIO 85- LEWY /FEBI/
Kod towaru:
04011
Kod producenta:
04011
Producent:
FEBI BILSTEIN
Identyfikator producenta
0101
Cena netto:
107,78 PLN
Dostępność:
0
parzyste numery artykułów: 04094
Materiał: Odlew staliwny
Rodzaj wahacza: Wahacz poprzeczny
Strona zabudowy: Oś przednia, na dole
Strona zabudowy: z lewej
Ciężar [kg]: 2,034
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z przegubem nośnym / prowadzącym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z łożyskiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z nakrętką
Kod EAN
4027816040118
Lista opinii

Wahacz jest elementem zawieszenia samochodu i jednocześnie jedną z najważniejszych części tego układu. Stanowi sztywny człon mechanizmu. Wykonuje on cykliczny ruch obrotowy wokół stałej osi obrotu, przy czym ma on ograniczony kąt obrotu. Cykl pracy wahacza kończy się po wykonaniu ruchu przez wahacz i jego powrocie do pozycji początkowej. Powrót może być ruchem czynnym lub jałowym. Od osi odizolowany jest tulejami gumowo-metalowymi (silentbloki), które stosuje się w celu stłumienia drgań przenoszonych z powierzchni, po której porusza się Samochód.

Funkcje wahaczy

Wahacze zapobiegają niekontrolowanym skrętom kół. Dzięki nim zwiększa się kontrola nad ruchem pojazdu. Szczególnie przydatne są na śliskiej powierzchni ponieważ jakiekolwiek niedociągnięcia w tym przypadku mogą doprowadzić do niepożądanego ruchu pojazdu.

Wymiana wahaczy

Wahacze należy sprawdzić i w razie konieczności wymienić gdy auto samoczynnie „znosi” na boki. Wynika to stąd, że niesprawne wahacze nie przeciwdziałają zbieganiu się kół w trakcie przyśpieszania a także ich rozbieganiu oraz samoczynnemu skręcaniu. Niekontrolowane skręcanie samochodu może też świadczyć o zużyciu się lub ulegnięciu zniszczeniu sworzni lub gumowych tulei wahaczy. Wahacze należy sprawdzić po wypadku lub stłuczce. Jeżeli w jej efekcie nastąpiło zaburzenie geometrii kół, to możliwe jest, że uszkodzeniu uległy wahacze.

Wahacze poprzeczne

W samochodach często stosowane są wahacze poprzeczne, czyli takie których oś obrotu (oś przegubu) jest prostopadła do osi obrotu koła i równoległa do osi wzdłużnej pojazdu. Na komfort pasażerów oraz właściwości trakcyjne samochodu przekłada się rodzaj zastosowanych wahaczy, ich liczba oraz sposób zamontowania do ramy pomocniczej lub nadwozia. Czynniki te mają wpływ na wielkość możliwego skoku koła oraz na jego położenie i pochylenie w trakcie pracy. Wahacze poprzeczne można stosować bez względu na rodzaj układu przeniesienia napędu, zarówno przy osi przedniej jak i tylnej. Wahacze montuje się przy kole pojedynczo lub w parach. W samochodach osobowych, posiadających zawieszenie niezależne stosowany jest zazwyczaj układ pojedynczego ramienia i kolumny prowadzącej do jednego lub dwóch wahaczy poprzecznych mających osie równoległe lub skośne.

Wpływ wahaczy na położenie koła

Położenie kątowe koła w przypadku zastosowania pary wahaczy zależne jest od ich długości. Jeśli mają one tę samą długość to oś obrotu koła przemieszcza się tylko w pionie kosztem zmiany tymczasowego rozstawu kół. Jeżeli długość wahaczy jest różna zmiana rozstawu kół w trakcie pracy zawieszenia jest mniejsza kosztem pochylenia koła. Standardowo jego kąt wynosi zero lub ma małą wartość ujemną.

 
 

Logo producenta części samochodowych FEBI BILSTEIN

Febi Bilstein to firma o charakterze rodzinnym, która pojawiła się w roku 1844, w mieście Ennepetal, jako jedna z pierwszych otworzonych na rynku motoryzacyjnym. Na początku swojej działalności firma skupiona była na wyrobie narzędzi dla hutnictwa, na przykład łańcuchów, pił, dłut itp., a dopiero w kolejnych latach zaczęła zajmować się fabrykowaniem, a także sprzedażą podzespołów wymiennych do pojazdów samochodowych.

Firma Febi Bilstein przede wszystkim kojarzona jest z produkcją części układu hamulcowego, jak również elementów zawieszenia w bardzo dobrym gatunku, wykorzystywanych do pierwszego montażu a także jako części zamienne. Wysoką pozycję, jaką zajmuje na rynku motoryzacyjnym, przedsiębiorstwo zawdzięcza w głównej mierze kompetentnemu personelowi, czyli bez mała 1300 osobom, ale też niemieckiej dbałości o szczegóły oraz perfekcjonizmowi działania. W ofercie sprzedaży producenta znaleźć można przeszło 30 000 różnego rodzaju podzespołów wymiennych, osiągalnych w filiach firmy znajdujących się w 69 krajach całego świata. Nabywcy do dyspozycji mają na przykład produkty montażowe do kół (śruby), elementy sterowania (drążki sterownicze, przeguby kulowe i wahacze, końcówki drążków sterowniczych), elementy technologii napędowej, w szczególności detale potrzebne do montażu skrzyni biegów (wały napędowe, przekładnie), elementy układu paliwowego, uszczelki silnika, podzespoły silników, zawieszenie silnika, jednostki sterujące silnika, elementy układu chłodzenia, części do hamulców, elementy zawieszenia samochodu, a także dużą liczbę części elektronicznych oraz elektrycznych.

Wskutek nieprzerwanej wzmożonej działalności przedsiębiorstwo wytwarza więcej niż 20 000 wielorakich modeli części samochodowych, używanych do produkcji najpopularniejszych marek. Każdy z tych podzespołów jest zrealizowany z niemiecką precyzją, zaś najpopularniejszym wytwarzanym elementem są amortyzatory marki Bilstein, wykonane w bardzo wysokim standardzie. Są one montowane najczęściej przez wytwórców aut sportowych, (na przykład Ferrari, Lotus czy Porsche). Również inni producenci samochodów biorących udział w sportach rajdowych, jak też zajmujących się tuningowaniem silników, montują w swoich pojazdach elementy napędowe oraz amortyzatory firmy Febi Bilstein. Są to marki takie jak Mitsubishi, Fiat, Opel, a także Subaru.