Napis Gwarancja producenta

Zestaw łożysk koła FAG 713 6492 40

Zestaw łożysk koła - FAG 713 6492 40
Zestaw łożysk koła - FAG 713 6492 40 Zestaw łożysk koła - FAG 713 6492 40
(Zawiera podatek VAT)
77,29 PLN
Nazwa towaru:
ŁOŻYSKA KOŁA BMW E30 TYŁ /FAG/ /39X72X3
Kod towaru:
5016
Kod producenta:
713 6492 40
Producent:
FAG
Identyfikator producenta
0192
Cena netto:
62,84 PLN
Dostępność:
>5
Ilość:
Jednostka miary: SZT
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm]: 39,00
średnica zewnętrzna [mm]: 72,00
Szerokość [mm]: 37,00
Kod EAN
4014870005191
Lista opinii

Mocowanie koła do piasty

Mocowanie koła jezdnego do piasty charakteryzuje się bardzo dużą wytrzymałością. Koło montuje się przy pomocy śrub – nakrętek – posiadających kulisty kołnierz. Może też być osadzone na piaście poprzez wykorzystanie znajdującego się w nim specjalnego centralnego otworu. Powierzchnia oporowa tarczy koła jest tak zaprojektowana aby równomiernie przylegać do piasty. W przypadku samochodów osobowych koło mocowane jest do piasty przy pomocy zazwyczaj czterech lub pięciu śrub albo nakrętek. Przed samoczynnym odkręcaniem się podczas jazdy, śruby zabezpieczone są poprzez tarcie, które występuje miedzy ich kulistymi kołnierzami a stożkowatymi powierzchniami ich gniazd umiejscowionych w tarczy. Dodatkowe stałe naprężenia w śrubach, które pełnią analogiczną funkcję, wywołują sprężyste przetłoczenia gniazd zlokalizowanych w tarczy koła. Jeżeli w samochodzie ciężarowym zastosowane zostały koła bliźniacze, to ich tarcze montowane są do piasty osi lub mostu przy użyciu tych samych śrub.

Łożyskowanie piast kół

Stosuje się wiele rozwiązań konstrukcyjnych łożyskowania piast kół. Przykładem jednego z nich jest osadzenie piasty tylnego koła napędowego na wielowypuście półosi napędowej i dwurzędowym kulkowym łożysku skośnym. Rozwiązanie to jest bezobsługowe. Nie jest konieczne regulowanie luzu. Innym przykładem łożyskowania piasty koła jest konstrukcja, w której wewnętrzny pierścień łożyska jest jednocześnie piastą, do której mocowane jest koło. Do obudowy osi przy, pomocy śrub przykręcony jest pierścień zewnętrzny. Małe opory i dużą trwałość osiąga się dzięki zastosowaniu zestawu dwóch łożysk stożkowych. Musi być jednak zapewnione odpowiednie napięcie wstępne oraz właściwy luz. Ten rodzaj łożyskowania również jest bezobsługowy. Jego regulację wykonuje się przy użyciu nakrętki mocującej piastę. Dzięki zastosowaniu uszczelnień i blaszanych osłon łożyska są zabezpieczane przed zanieczyszczeniami i wodą.

Łożysko jest to część mechanizmu służąca do podtrzymywania innego elementu tego samego urządzenia, tak aby zapewnić mu możliwość względnego ruchu obrotowego. Zbudowane są z takich elementów jak pierścień zewnętrzny, pierścień wewnętrzny, element toczny oraz koszyk. Łożyska można podzielić na mechaniczne, sprężyste, hydrauliczne, magnetyczne i elektryczne. Łożyska dzieli się także ze względu na materiał z jakich są zrobione:
- łożyska z tworzyw sztucznych
- łożyska wykonane ze stali chromowej
- łożyska wykonane ze stali nierdzewnej
- łożyska wykonane z różnych rodzajów materiałów, na przykład z metalu i ceramiki
- łożyska częściowo wykonane z ceramiki a częściowo z tworzyw sztucznych
- łożyska całkowicie zrobione z ceramiki

Wśród łożysk mechanicznych wyróżnić można ślizgowe (w tym promieniowe inaczej poprzeczne i wzdłużne), toczne promieniowe (w tym kulkowe, które dzielą się na zwykłe, skośne i wahliwe, walcowe, stożkowe, baryłkowe, igiełkowe), toczne wzdłużne (kulkowe, baryłkowe), sprężyste (na sprężynach płaskich, krzyżowych, skrętnych). Łożyska sprężyste stosowane są w mechatronice.

Wśród łożysk hydraulicznych wydzielić można:

- łożyska hydrostatyczne
- łożyska hydrodynamiczne

Łożyska magnetyczne dzielą się na:

- łożyska statyczne
- łożyska dynamiczne

Podział łożysk elektrycznych obejmuje:

- łożyska elektrostatyczne
- łożyska elektromagnetyczne

Łożyska mogą mieć z jednej strony bardzo niewielkie rozmiary, z drugiej mogą być wielkogabarytowe. Do najlepszych światowych producentów tych części należą: Timken, SKF, FAG, Nadella, INA, FAGO, Schaefer, Elges, BP, Koyo, CX, SNR, NTN, AAA Bearings Ltd., ACB, Impex, CBF, NSK, ZKL, IKL, URB, IBC, Femina,VKF, DKF, GPZ, RHP.

Logo producenta łożysk FAG

Za początek firmy FAG przyjąć można rok 1883, kiedy to Friedrich Fischer, zamieszkały w Schweinfurcie w Niemczech, opracował projekt łożyska do szlifierki oraz przyrząd do fabrykacji jego podstawowych elementów – młyn kulkowy. Jest on do chwili obecnej postrzegany jako kolebka działu łożysk tocznych. W kolejnych latach Fischer uruchomił przedsiębiorstwo zajmujące się wyrobem łożysk. Co tydzień linię produkcyjną jego fabryki opuszczało około 10 mln kul. W roku 1906 Friedrich Fischer zmarł, zaś firmę nabył Georg Schafer, którą zewidencjonował jako nową markę Ficher Aktien-Gesellschaft (FAG). W 2001 roku, w efekcie kryzysu finansowego firmy, jej udziały nabyła INA – Holding Schaeffler KG. Tworzy ona, razem z marką FAG, rodzinną firmę Schaeffler Group – drugiego największego wytwórcę łożysk na świecie.

Jedna z największych niemieckich, tudzież europejskich firm Schaeffler Group, popularna jest głównie, za sprawą marek INA, FAG czy LuK, które zajmują się produkcją wysokiej jakości towarów dla przemysłu motoryzacyjnego, tekstylnego oraz obrabiarkowego, lotnictwa czy astronautyki. Przedsiębiorstwo daje zatrudnienie mniej więcej 73 tys. osób w niemalże 80 fabrykach, biurach konstrukcyjnych oraz agenturach na całym świecie. Bazy produkcyjne firmy zlokalizowane są w Kanadzie, USA, Włoszech, Portugalii, Austrii, Węgrzech oraz Indiach. FAG autoryzuje swoim znakiem firmowym produkowane przez siebie oryginalne akcesoria do marek samochodowych takich jak Mercedes-Benz, Nissan, Mitsubishi, BMW, Subaru, Suzuki, Audi, Ford, Volkswagen, Toyota, Scania, Alfa-Romeo, Seat, Fiat, Peugeot, Daewoo, Mazda, Opel, Vauxhall, Skoda, Hyundai, Renault, Porsche, Maybach oraz Volvo. FAG skupia się także na produkcji nieoryginalnych części. W jej ofercie można znaleźć podzespoły nadwozia, na przykład łożyska kół, moduły piast kół, zestawy naprawcze łożyska piasty; podzespoły silnika; elementy skrzyni biegów oraz tylnej osi; łożyska do urządzeń zewnętrznych oraz wewnętrznych; elementy układu kierowniczego itp.