Napis Gwarancja producenta

Zestaw sprzęgieł LUK 620 1347 00 LuK RepSet

Zestaw sprzęgieł - LUK 620 1347 00 LuK RepSet
Zestaw sprzęgieł - LUK 620 1347 00 LuK RepSet Zestaw sprzęgieł - LUK 620 1347 00 LuK RepSet Zestaw sprzęgieł - LUK 620 1347 00 LuK RepSet Zestaw sprzęgieł - LUK 620 1347 00 LuK RepSet Zestaw sprzęgieł - LUK 620 1347 00 LuK RepSet
(Zawiera podatek VAT)
303,99 PLN
Nazwa towaru:
SPRZĘGŁO KPL.VW POLO,GOLF 1.0-1.4 85- /L
Kod towaru:
620 1347 00
Kod producenta:
620 1347 00
Producent:
LUK
Identyfikator producenta
0006
Cena netto:
247,15 PLN
Dostępność:
0
Średnica [mm]: 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z łożyskiem oporowym
Kod EAN
4005108124654
Zastępuje artykuły
Zastąpiony przez artykuły
Informacje dodatkowe producenta
pdf
Lista opinii

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

 

Losy marki LUK biorą swój początek w roku 1946, kiedy to bracia Schaeffler, Georg i Wilhelm, uruchomili firmę w niemieckim mieście Herzogenaurach. Początkowo był to nieduży zakład rzemieślniczy, w któym zajmowali się wytwarzaniem pierwszych wymiennych podzespołów samochodowych. W roku 1949 Georg Schaeffler opracował projekt łożyska igłowego, który z miejsca wzbudził ogromne zainteresowanie, jak też stał się kamieniem milowym w przemyśle samochodowym. Dobra passa firmy LUK rozpoczęła się z rokiem 1952, kiedy to produkowane przez nią łożyska zaczęły być montowane do aut marki Volkswagen. Otwarło to przed przedsiębiorstwem nowe możliwości, przysparzając mu popularności najpierw na obszarze Niemiec, a nieco później w całej Europie.

Od roku 1963 na rynku motoryzacyjnym zaczęły być dostępne części samochodowe marki INA, które zostały wyprodukowane w jej pierwszej fabryce, mieszczącej się w Stanach Zjednoczonych. W krótkim czasie pojawiły się kolejne bazy produkcyjne – w Europie Wschodniej i Zachodniej, Ameryce Południowej oraz Azji. Od roku 1971 firma zaopatruje fabryki znanych producentów aut, takich jak Mercedes-Benz, Volkswagen, Audi czy BMW, w części samochodowe do tak zwanego pierwszego montażu. Współcześnie towary wytwarzane w fabrykach LUK montowane są w wybranych wersjach samochodów marki Ford, Renault, Nissan, Rover, Alfa Romeo, Fiat, Seat, Opel, Volvo, Saab czy Peugeot. Oprócz tego przedsiębiorstwo zaopatruje rynek motoryzacyjny posprzedażowy w komponenty przez siebie wyprodukowane. W roku 2003 INA razem z marką FAG połączyły się i od tej pory współtworzą nową firmę o nazwie Schaeffler Group, która obecnie uważana jest za jednego z najlepszych dostawców łożysk tocznych, ślizgowych, systemów liniowych, jak również innych podzespołów dla przemysłu motoryzacyjnego.

Co roku Schaeffler Group przedstawia do rozpatrzenia urzędowi patentowemu mniej więcej 1100 swoich innowacji, przekazując jednocześnie na rynek samochodowy bez mała 40 000 różnego rodzaju produktów. W asortymencie firmy znaleźć można na przykład łożyska samochodowe, napinacze paska klinowego, rolki napinacza, popychacze zaworów, elementy silnika oraz części wymienne do silnika, części skrzyni biegów i inne części samochodowe.