Napis Gwarancja producenta

Zestaw sprzęgieł VALEO 826208

Zestaw sprzęgieł - VALEO 826208
Zestaw sprzęgieł - VALEO 826208 Zestaw sprzęgieł - VALEO 826208 Zestaw sprzęgieł - VALEO 826208
(Zawiera podatek VAT)
721,64 PLN
Nazwa towaru:
SPRZĘGŁO KPL.RENAULT MASTER II 00- /VALE
Kod towaru:
826208
Kod producenta:
826208
Producent:
VALEO
Identyfikator producenta
0021
Cena netto:
586,70 PLN
Dostępność:
0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z dociskiem sprzęgła
średnica zewnętrzna [mm]: 242
Siła wyrzutu [N]: 5500
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z tarczą sprzęgła
Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 242
Ilość zębów: 21
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez łożyska oporowego
Rodzaj sterowania: Sterowanie przełączaniem ciśnienia
Ciężar [kg]: 7,04
Kod EAN
3276428262086
Zastąpiony przez artykuły
Kod zestawu Nazwa zestawu
834053 Zestaw sprzęgieł
Lista opinii

W nowoczesnych samochodach z ręczną skrzynią biegów sprzęgło jest obsługiwane przez zewnętrzny lewy pedał. Z mechanizmem sprzęgła jest on scalony poprzez łączenie hydrauliczne lub kablowe. W starszych samochodach sprzęgło jest obsługiwane przez połączenie mechaniczne. Mimo że sprzęgło może być umiejscowione fizycznie blisko pedału sterującego, niezbędne do zapewnienia jego prawidłowej pracy jest zamontowanie elementów uruchamiających w pewnej odległości od silnika. Umożliwia to jego płynną pracę ponieważ redukuje wpływ drgań jednostki napędowej. Na zmniejszenie drgań ma wpływ także odpowiednia konstrukcja zawieszenia silnika. Gdyby był on zamontowany sztywno, płynna praca sprzęgła byłaby niemożliwa, gdyż drgania wywoływane w trakcie jego pracy byłyby przenoszone na nie. Sprzęgło samochodowe zbudowane jest z tarczy, docisku i łożyska. Sprzęgło poprzez koło zamachowe łączy się z silnikiem. Głównym zadaniem koła zamachowego jest przełożenie napędu z wału korbowego na sprzęgło. Domyślnie sprzęgło jest ustawione w pozycji łączącej skrzynię biegów z silnikiem. Poprzez wciśnięcie sprzęgła następuje jego odłączenie. Sprzęgło znajduje się między silnikiem a skrzynią biegów. Odłączenie go jest niezbędne do zmiany biegów. Kiedy kierowca wciska pedał sprzęgła jego widełki i łożysku odciągają tarcze dociskową powodując w ten sposób zwolnienie tarczy. Tarcza sprzęgłowa przylega do koła zamachowego słabiej lub w ogóle. Gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty rozprężają się zamontowane w obudowie tarczy dociskowej sprężyny powodując jej przylgnięcie do koła zamachowego i obracanie się z nim. Postępujące psucie się sprzęgła trudniej jest zauważyć w nowoczesnych samochodach gdyż zamontowane w nich układy wyposażone są w samoregulatory zapewniające ich niezmienne działanie bez względu na zużycie. W przypadku starszych samochodów trzeba zwrócić uwagę kiedy sprzęgło „bierze”. Mocniejsze silniki powodują szybsze zużycie się sprzęgła. Przy zrównoważonej eksploatacji układy sprzęgła wytrzymują od 100 do 200 tysięcy przejechanych kilometrów.

 

Logo producenta części samochodowych Valeo

Fabrykę uruchomił w roku 1923 Eugene Buisson, w mieście Saint-Quen (Francja), by wytwarzać okładziny cierne szczęk hamulcowych oraz tarcze sprzęgłowe na licencji firmy brytyjskiej, o nazwie Ferodo (UK). W roku 1932 firma postanowił rozbudować swój asortyment przystępując do montażu sprzęgieł. Po drugiej wojnie światowej, mniej więcej w latach 1950, 1960 fabryka SAF (Societe Anonyme Francaise) du Ferodo poszerzyła swoje wpływy, wybudowała kolejne placówki oraz zmieniła się w czołowego producenta systemów oraz modułów dla pojazdów osobowych i ciężarowych. W kolejnych latach nastąpił dalszy rozwój firmy w nowych specjalizacjach. Firma SAF du Ferdodo, w roku 1980 na mocy prawa przyjmuje nazwę Valeo. Obecnie firma Valeo stanowi międzynarodową grupę funkcjonującą w branży samochodowej na wszystkich kontynentach i zatrudnia 82 tysiące pracowników w 30 krajach. Koncentruje się głównie na projektowaniu, produkcji oraz sprzedaży części oraz systemów samochodowych i jest jej niekwestionowanym liderem.

Firma Valeo wyprodukowane przez siebie części zamienne do samochodów eksportuje do ponad 100 krajów. Aktualnie koncern zajmuje czołowe miejsce wśród dostarczycieli części samochodowych. Systematycznie z usług firmy Valeo korzystają producenci samochodów, takich jak General Motors, Hyundai, Daewoo Porsche, Ford Motor Company, Honda, Groupe PSA (Citroen, Peugeot), Fiat, Lancia, Alfa Romeo, BMW, Daimler- Chrysler, Toyota, Suzuki czy Subaru, Grupa Volkswagen (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Opel), Grupa Renault (Renault, Nissan, Renault Samsung Motors). Valeo Group w Polsce pojawiła się w roku 1996. Aktualnie w naszym kraju działają cztery zakłady produkcyjne, a także centrala sprzedaży i dystrybucji (Valeo Service Eastern Europe), mieszcząca się w Warszawie. Fabryki usytuowane są głównie na południu kraju, w tym aż trzy zakłady produkcyjne w województwie małopolskim. I tak, zakład produkcji systemów chłodzenia silnika oraz systemów wycieraczek mieści się w Skawinie, zakład produkcji systemów oświetlenia znajduje się w Chrzanowie, zaś zakład produkcji i regeneracji systemów napędowych Valeo znajduje się w Czechowicach-Dziedzicach w województwie śląskim. W Skawinie mieści się także centrum usług wspólnych dla sektora: księgowość-finanse, IT, HR, spedycja. Na dzień dzisiejszy Grupa Valeo rozszerza również działalność zakładów w Skawinie i Czechowicach-Dziedzicach, co przyczynia się do wzrostu ilości stanowisk pracy. Aktualnie w polskich spółkach ogółem znajduje zatrudnienie przeszło 6 tysięcy osób.